A1 na vlastitom primjeru predstavio novi, digitalni, oblik poslovanja

A1 kampus na zagrebačkom Žitnjaku doživio je organizacijske, ali i kozmetičke promjene.

Martina Čizmić | 30.11.2018. / 17:10

Ivan Bartulović (Foto: A1) (Foto: A1)

Kako digitalna transformacija funkcionira u svakodnevnom poslovanju, pokazali su u A1 predstavivši rezultate digitalne transformacije koja je započela prije dvije godine. Transformacija kompanije uključivala je i promjenu internih procesa, uvođenje agilnih metoda rada te razvoj novih digitalnih vještina za zaposlenike.

"Novi oblik poslovanja" kako sami kažu, obuhvatio je i novi radni prostor koji prati nove naine rada i očekivanja zaposlenika, a cijela je investicija stajala, ne malih, 4 milijuna eura.

A1 kampus na zagrebačkom Žitnjaku doživio je organizacijske, ali i kozmetičke promjene. Unutar projekta implementirane su brojne društvene zone na svakom katu, neformalna mjesta za rad, a broj soba za sastanke narastao je s 20 na 81 – što uključuje fokus sobe za kratke sastanke te šesnaest kolaboracijskih soba za agilne timove. Također, odjeli koji najčešće surađuju na razvoju proizvoda, usluga ili procesa, od sada i sjede zajedno, a uklanjaju se i hijerarhijske prepreke pa predsjednik uprave i menadžment sjede zajedno s zaposlenicima, bez vlastitih ureda.

Iz A1 ističu kako je redizajn radnih prostora bio je nužan kako bi i radno okruženje pratilo agilnu organizaciju rada i nove procese uvedene još 2016.godine. Projekt je inspiriran tzv. Acitivity based working modelom kojeg koriste svjetski poznate digitalne kompanije poput Googlea i Microsofta, a koji zaposlenicima omogućuje da unutar kampusa rade gdje i kada žele. Organizacija rada i procesa u A1 Hrvatska usmjerena je na brzo reagiranje na zahtjeve korisnika i promjene na tržištu, na agilnost i inovativnost te odmak od hijerarhijskih struktura i silosa tipičnih za tradicionalne velike kompanije.

Način na koji danas posluju uspješne kompanije i uspješni zaposlenici uvelike se razlikuje od načina od prije deset godina. Ono što smo naučili do sada jest da kako bi se istinska transformacija u digitalnu kompaniju mogla provesti, potrebno je preispitati naslijeđene prakse i tradicionalne modele rada te ih odbaciti kada one stoje na putu promjenama. Kampus kompanije je posebno dizajniran tako da bude zabavan i suvremen, a da istovremeno potiče kontinuirano učenje i razvoj te izgrađuje kulturu suradnje i inovacija. Zaposlenici kompanije na raspolaganju imaju poticajne radne prostore, koji uključuju fun zone, brojna mjesta za odmor i rad u neformalnom okruženju, kolaboracijske i inovacijske prostore, te vrtić za djecu, wellness, bazen, saunu, fitness, restoran i kafiće, rekao je Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja A1 Hrvatska.

Osim uvođenja agilnih metodologija u svakodnevno poslovanje, A1 je ulažio više od 3 milijuna kuna godišnje na edukaciju zaposlenika. Prvi multidisciplinarni timovi započeli su s radom još prije dvije godine, a od tada je skoro 300 zaposlenika educirano za rad u agileu. Kako bi zaposlenici što prije usvojili nove napredne vještine potrebne za rad u digitalnom dobu, pokrenuta je i Digitalna akademija. U 9600 sati treninga, više od 500 zaposlenika, učilo je o različitim metodologijama kao što su Design Thinking, UX Design, Product Owner, Agile & Scrum, Lean Six Sigma Green Belt, Big Data i slično, koje primjenjuju u daljnjem poslovanju.

Digitalna transformacija tvrtke podrazumijevala je i digitalnu transformaciju načina rada. Tako je A1 uveo projekt „Flexerica“ koji uključuje fleksibilno radno vrijeme i fleksibilno mjesto rada.

Digitalne tehnologije značajno su promijenile način na koji radimo i doživljavamo rad. Fizički radni prostor i fiksno radno vrijeme, ubrzano se napuštaju u digitalnoj eri. Od tvrtki se očekuje efikasnost, fleksibilnost i novi pristup poslu. Te trendove pratimo i mi, te smo se odlučili za fleksibilne oblike rada kako bi zaposlenicima omogućili bolji balans između privatnog i poslovnog života, a što će u konačnici bolje utjecati i na njihovu produktivnost, rekao je Ivan Bartulović, glavni direktor za ljudske resurse i korporativne komunikacije A1 Hrvatska.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti