Ambasadori inicijative "eSkills for Jobs" poslali otvoreno pismo budućem premijeru

Ambasadori inicijative "eSkills for Jobs" o promjena u informatičkom obrazovanju mladih.

Dino Musliu Dino Musliu | 25.11.2015. / 19:25

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Do 2020. godine u Europskoj uniji će nedostajati više od 900 000 ICT profesionalca. Čak 16 zemalja EU obvezalo se uvrstiti programiranje u svoj obrazovni sustav.

Ambasadori inicijative "eSkills for Jobs" , Toni Milun, Saša Cvetojević, Iva Šulentić i Vedrana Miholić uz podršku brojnih strukovnih udruga, uputili su sljedeće pismo budućoj predsjednici ili predsjedniku Vlade Republike Hrvatske o nužnosti brzih promjena u informatičkom obrazovanju mladih.

"Poštovani gospodine ili gospođo, budući predsjedniče Vlade,

Nezaustavljivi razvoj tehnologije već sada intenzivno utječe, kako na globalnu ekonomiju, tako i na društvo u cjelini.

Mi kao poslodavci, roditelji i odgovorni građani smatramo da Hrvatska nije spremna za ove promjene te zato pozivamo na hitnu akciju!

Unaprjeđenje obrazovanja u području STEM-a (Science Technology Engineering Mathematics) je globalni imperativ. Širom svijeta pokreću se akcije kojima se mladima nastoje pružiti upravo one vještine kojima će razumijevati i graditi svijet budućnosti, bitno različit od onoga danas.

Neosporno je kako Hrvatska u nekim područjima uspijeva održati korak – znači da možemo. Hrvatski IT sektor kontinuirano bilježi rast izvoza, domaća start-up scena uspješna je u svijetu, a ono što posebno veseli su odlični rezultati naše djece na informatičkim natjecanjima širom svijeta. No, istovremeno svjedočimo velikom zaostajanju na domaćem tržištu rada. Samo u današnjem trenutku na tržištu nedostaje nekoliko stotina inženjera iz područja informatike. Možda i važnije, digitalna znanja u ostalim strukama slabo se koriste, stoga hrvatske tvrtke postaju nekonkurentne.

Odlični rezultati naših mladih informatičara često su plod rada entuzijastičnih profesora ili informatičkih i robotičarskih klubova. Dakle, imamo uspješan model i trebamo ga raširiti. Model koji počiva samo na entuzijazmu ne može osigurati neophodan doseg i neodrživ je.

Vjerujemo da je tema informatičke, i općenito STEM edukacije, izuzetno važna za budućnost naše zemlje. U potpunosti podržavamo cjelovitu kurikularnu reformu u skladu sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, međutim neprihvatljiva nam je dinamika provedbe iste.

Predlažemo da se programerske vještine kao metoda jačanja logičkog razmišljanja i metoda pojačanja problemskog rješavanja zadataka uključe odmah u školski program, za početak fakultativno, ali s prioritetom u odnosu na druge aktivnosti koje se nude u osnovnim školama.

Stoga predlažemo:

1. Nastaviti s kurikularnom reformom te osigurati da edukacija u području informatike bude adekvatno zastupljena. Posebno važno je da se logičko razmišljanje i pristup rješavanju problema (eng. problem solving) kroz nastavu programiranja, počne primjenjivati već u nižim razredima osnovne škole.

2. Kako je cjelovita kurikularna reforma dugotrajan proces, smatramo da ne možemo čekati. Mnoge škole već danas imaju računala i što je još važnije kvalitetne nastavnike i profesore, te predlažemo da se odmah unutar postojećeg programa dodaju fakultativne radionice programiranja/kodiranja koje će poticati logičko razmišljanje, kod učenika nižih razreda osnovne škole, razvijati se u dosegu i trajati do uvođenja obaveznog programiranja u osnovne škole. Pri tome je neophodno:

- Iskoristiti pozitivna iskustva hrvatskih udruga, neformalnih programa, klubova i volontera te ostvariti formalnu suradnju između školskog sustava, udruga i volontera;

- Otvoriti školske informatičke radionice za realizaciju ovih aktivnosti, počevši odmah od drugog polugodišta ove školske godine;

- Osigurati organizacijsku, logističku, savjetodavnu i drugu potporu od strane ministarstva nadležnog za obrazovanje.

Samo u posljednja tri dana obratili su nam se brojni klubovi, udruženja, tvrtke, nastavnici i pojedinci koji već rade sjajne projekte i voljni su pomoći.

U Hrvatskoj postoje konkretna znanja i kreativni ljudi i velika pozitivna energija. Želimo vjerovati da uz malo dobre volje od strane obrazovnog sustava možemo napraviti jako puno za budućnost hrvatske djece i hrvatskog gospodarstva.

Vedrana Miholić, Toni Milun, Saša Cvetojević i Iva Šulentić,
ambasadori inicijative “eSkills for Jobs”

uz podršku: udruge Programerko, udruge Hrvatskih nezavisnih izvoznika softvera CISEx, Zagrebačkog inkubatora poduzetništva, HGK – strukovnog udruženja za IT, HUP – Udruga informatičke i komunikacijske djelatnosti, Hrvatska udruga Java korisnika – HUJAK, Hrvatske udruge za agilne metode razvoja softvera Agile Croatia, Udruge RODA – Roditelji u akciji, organizacijskog odbora hrvatskog ogranka inicijative eSkills for Jobs

i ostalih građana koji su potpisali pismo.

Zagreb, 23. studenoga 2015."

 

Želite li se pridružiti potpisnicima ovog pisma i tako podržati ovu inicijativu,
to možete učiniti ispunjavanjem obrasca na ovom linku.
 

Izvor: http://eskills.hr

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti