Dropbox izlazi na burzu

Inicijalna ponuda dionica Dropboxa očekuje se u prvoj polovici godine – trenutna vrijednost kompanije iznosi 10 milijardi dolara, a nije poznato koliko će iznositi cijena dionice prilikom IPO-a.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 12.01.2018. / 12:49

Burza (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Već neko vrijeme mrežom kruže glasine o izlasku Dropboxa na burzu, a iako još nema nikakvih službenih informacija iz kompanije, na Bloombergu, pozivajući se na povjerljive izvore upoznate sa situacijom, kažu kako IPO možemo očekivati tijekom prve polovice godine. Dropbox je iznimno popularan servis za pohranu i dijeljenje sadržaja s više od 500 milijuna korisnika, dok njihova usluga namijenjena poslovnim korisnicima Dropbox for Business ima više od 200 tisuća korisnika.

Tržišna vrijednost kompanije, prema posljednjoj rundi financiranja iz 2014. godine, iznosila je 10 milijardi dolara te nije poznato hoće li i vrijednost prilikom izlaska na burzu biti tako velika, no analitičari vjeruju kako bi tržišna vrijednost mogla premašiti 10 milijardi kada počne prodaja dionica. Iako konkretnih i službenih rezultata o poslovanju Dropboxa nema, iz kompanije su prošle godine spomenuli godišnje prihode veće od milijardu dolara, a novac od IPO-a namjeravaju uložiti u daljnji razvoj i širenje poslovanja.

Govoreći o potencijalu Dropboxa i budućnosti kompanije, na Business Insideru kažu kako je servis postao iznimno popularan zbog jednostavnosti korištenja te pohrane i razmjene dokumenata, slika i ostalog sadržaja, no za uspjeh na burzi trebat će se više okrenuti poslovnim korisnicima. Naime, danas na tržištu postoje brojni servisi (uključujući i servisi popularnih kompanija poput Applea, Googlea, Microsofta i brojnih drugih) koji korisnicima omogućuju isto što i Dropbox – jednostavnu pohranu i razmjenu datoteka te najveći potencijal rasta kompanije leži u novim funkcionalnostima i mogućnostima za poslovne korisnike.

Za usporedbu, nakon što je Box izašao na burzu početkom 2015. godine, vrijednost kompanije porasla je čak 70 posto, no nakon toga je krenuo veliki pad, a u posljednje vrijeme dionica se vratila na IPO cijenu. Očekuje se kako će IPO Dropboxa biti jedan od najvećih inicijalnih ponuda dionica na tehnološkom tržištu ove godine, a osim te kompanije, analitičari s nestrpljenjem očekuju i izlazak na burzu kompanije Spotify.

Izvor: Bloomberg


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti