Facebook je prodavao oglasni prostor Rusima koji su širili lažne vijesti

Iz Facebooka su priznali kako je popriličan broj oglasa prodan ruskoj grupi koja je širila lažne vijesti

Tomislav Ćuto Tomislav Ćuto | 07.09.2017. / 07:55

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Još se jednom iznova aktualizirala priča o tome kako je Facebook poprilično izravno odlučio pobjednika u posljednjoj utrci za predsjednika Sjedinjenih Američkih Država. Mnogi su tvrdili, zapravo još uvijek tvrde, kako je upravo najpopularnija društvena mreža na svijetu gurnula Donalda Trumpa i Ovalni ured Bijele kuće. Mark Zuckerberg i njegova ekipa nisu jednom odbacili te optužbe; isticali su svoju apsolutnu apolitičnost, iako su diskretno priznali kako je upravo u vrijeme predsjedničkih izbora u SAD-u bilo “previše lažnih vijesti koje su mogle pojedince navesti na krive zaključke”.

Upravo su lažne vijesti jedan od najvećih problema, ne samo Facebooka, a sada su na površinu isplivali dodatni detalji koji pomalo mijenjaju cijelu sliku. Naime, otkriveno je kako je Facebook prodao oglasni prostor jednoj ruskoj grupi, koja je platila 100 tisuća američkih dolara za oglašavanje za vrijeme izbora u SAD-u. Ispostavilo se da je riječ o takozvanoj “farmi trollova”, odnosno ekipi koja je ciljano oglašavala lažne vijesti vezane uz predsjedničke izbore. Koliko je to na kraju moglo presuditi da Donald Trump postane predsjednik SAD-a, teško je reći, ali činjenica je kako je bilo nepravilnosti.

Navedena je grupa, navodno, poznata po propagandi koja je odgovarala Vladimiru Putinu i administraciji s Kremlja, a kako su mnogi skloni vjerovati kako je Trump bio “prvi Putinov pick”, onda će ovu stavku uvrstiti u jednadžbu koja će opet ponuditi tezu kako je Facebook odigrao ključnu ulogu u izborima i određivanju pobjednika. Između lipnja 2015. i svibnja 2017. ruska je grupacija svojim plaćenim oglasima kreirala 470 lažnih profila i stranica, vezanih uz američke predsjedničke izbore. Opet navodno, na niti jednoj od tih stranica nije se izravno lobiralo na Trumpa, ali su se objavljivali sadržaji koji su mogli utjecati na glasove.

Radilo se o “vrućim temama”, kao što su američka imigracijska politika, prava vezana uz (ne)nošenje oružja, LGBT prava, dakle sva ona pitanja koja su doista u konačnici mogla dobrim dijelom odlučiti da Donald Trump postane čelni čovjek SAD-a. Cijeli slučaj ispituju američke vlasti, zapravo je najvažnije pitanje je li ovo jedini takav slučaj ili će sličnih “oglašavanja” biti još…

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti