Facebook objavio poslovne rezultate: Cijene dionica u padu, investitori zabrinuti

Facebook je zabilježio odlične poslovne rezultate za prethodni kvartal, no analitičari su zabrinuti prognozama za ovaj kvartal o sljedeću godinu

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 03.11.2016. / 09:23

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Facebook je jučer objavio poslovne rezultate za treći ovogodišnji kvartal koji je završio 30. rujna – kao i u prethodnih nekoliko kvartala Zuckerbergova je kompanija ostvarila odlične rezultate i nadmašila očekivanja investitora. Predviđanja investitora iznosila su oko 6,92 milijarde dolara prihoda, a Facebook je ostvario 7,01 milijarde dolara, odnosno prihod je iznosio 1,09 dolara po dionicu u odnosu na predviđenih 0.97 dolara. Ova je društvena mreža zabilježila i povećanje broja mjesečnih korisnika od 243 milijuna u odnosu na isto razdoblje prošle godine te je broj aktivnih mjesečnih korisnika dosegao 1,79 milijarde. Od ukupnih prihoda najveći dio Facebook je zaradio na mobilnom oglašavanju, čak 84 posto od ukupnih prihoda od oglašavanja, što je povećanje u odnosu na 78 posto koliko je taj udio iznosio godinu dana ranije. No, usprkos pozitivnom kvartalu koji im je donio bolje prihode od očekivanja, nakon te objave dionice ove kompanije pale su za čak sedam posto, a na Venture Beatu kažu kako je dio investitora zabrinut.

Problem se ne nalazi u dosadašnjim rezultatima, već u predviđanjima za budućnost te su iz Facebooka najavili usporavanje rasta prihoda koje očekuju već tijekom ovog kvartala te je pitanje kakvi će prihodi biti tijekom sljedeće godine. Naime, kako je to rekao glavni čovjek Facebooka zadužen za financije David Wehner, porast od oglašavanja mogao bi 'značajno usporiti' jer ova kompanija ne može povećati broj oglasa koje prikazuje korisnicima bez narušavanja dosadašnjeg korisničkog iskustva te ne žele riskirati i 'naljutiti' korisnike s povećanim brojem oglasa. Za sljedeću godinu Wehner je najavio povećanje troškova i 'agresivno investiranje', što bi se kratkoročno moglo negativno odraziti na profit, ali dugoročno bi trebalo utjecati na povećanje prihoda i zarade. Prema Joshu Olsonu, analitičaru iz kompanije Edward Jones, Facebook će nove izvore povećanja prihoda tražiti u povećanju cijena oglašavanja, povećanoj interakciji korisnika, odnosno povećanju korisničke baze.  

Izvor: Venture Beat

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti