Influenceri moraju biti svjesni svog utjecaja i ne zloupotrebljavati ga

Biti influencer nije samo pitanje slave, nego poštivanja ljudi koji te prate jer bez njih ne bismo bili to što smo sad, dodala je Nika.

Martina Čizmić | 18.03.2018. / 14:26

Influenceri (Foto:Thinkstock) (Foto: Thinkstock)

Leap Summit koji se proteklih dana održavao u Zagrebu dotaknuo se i veoma aktualne teme među mladima - influencera.

Na panelu na kojem su sudjelovali 17-godišnja YouTube blogerica Nika Ilčić, kolumnistica i blogerica Andrea Andrassy i ruski poduzetnik Influencer Vasilij Kičigin dotaknuli su se pitanja Influencera i njihovog utjecaja na obične ljude.

Prije svega pokušali su dati svoju definiciju influencera. Složili su se da je izraz "influencer" na samom početku imao dobre i pozitivne konotacije, ali je s vremenom postao moćan izraz kojim se manipulira.

Svi automatski misle da su influenceri poznate osobe koje imaju zvjezdani status. No, treba raspraviti otkud zapravo dolazi taj utjecaj, jer influenceri imaju upravo to, utjecaj kojim mogu promijeniti nečije mišljenje i ponašanje. A trebali bi pokazati ne samo one lijepe i photoshopirane stvari već i ono što se događa iza kulisa, istaknula je Andrea.

Vasilij je dodao kako tvrtke moraju biti izbirljivije kad biraju influencere s kojima žele raditi jer neki influenceri "varaju".

Nisam zvijezda, ali utječem na ljude, posebno mlade jer se oni mogu usporediti sa mnom. Biti influencer nije samo pitanje slave, nego poštivanja ljudi koji te prate jer bez njih ne bismo bili to što smo sad, dodala je Nika.

Iako influenceri po definiciji utječu na ljude, zanimljivi su njihovi stavovi kad govore o tome jesu li uzori svojim pratiteljima.

Naši pratitelji od nas očekuju određenu vrijednost koju im moramo pružiti, očekuju nekakav sadržaj, ističe Vasilij.

Ako imate puno pratitelja imate moć, veliku moć i morate biti odgovorni prema njima. Volim objavljivat "ružnu istinu" jer je važno da, kad komunicirate s velikim brojem ljudi, pružite i dobar sadržaj. Za mene je influencer netko tko može ljude naučiti nečem važnom ili skrenuti pozornost na važne teme, pojasnila je Andrea.

Influenceri moraju biti odgovorni

Influenceri (Foto:Thinkstock) (Foto: Thinkstock)

No, biti influencer sa sobom nosi i veliku odgovornost za ono što se objavljuje.

Imam 17 godina i želim biti tinejdžer, ali sam svjesna da sam javna osoba. Kao nativni influencer nemam javnu i privatnu osobnost i upravo zato moram biti oprezna što objavljujem. Za razliku od mojih prijatelja koji nisu influenceri, ja sam na neki način uzor svojim pratiteljima i zato sam povukla crtu. Ne smijem objaviti sliku kako pušim jer bi netko od 13 godina koji me prati to mogao doživjeti kao nešto što je OK jer ja to radim, ispričala je Nika.

No, to ne znači da oni cenzuriraju svoje objave na društvenim mrežama. Vasilij tako snima dokumentarac o izgradnji osobnog branda i svom životu koji pokazuje i dobre i loše strane takvog života te ističe kako je takav "dokumentaristički pristup "veoma važan.

Zamislite samo da smo mogli biti u studentskoj sobi kad je Mark Zuckerberg stvarao Facebook. Koliko bi to samo bilo vrijedno promatrati, istaknuo je Vasilij.

Kupovanje pratitelja je rašireno, ali veoma glupo

A što je najgore što neki influencer može napraviti? Panelisti su složni - kupiti pratitelje.

To je najgluplja stvar koju kao influencer možete napraviti. A veoma je lako - samo treba guglati. Znam da mnogi misle kako influenceri ne rade ništa, ali zapravo, stvaranje sadržaja je naporan posao. Tvrtke koje žele angažirati influencere nisu glupe. One znaju da bez kvalitetnog sadržaja nema pratitelja. No kupovina pratitelja se događa i to je kuga koja je zahvatila naš svijet, istaknula je Andrea i priznala kako je i sama došla u napast kupiti pratitelje, ali je shvatila da bi to bio glup potez.

Nika je, govoreći o sadržaju istaknula kako je na YouTubeu velik problem i krađa sadržaja.

Znači ne krađa ideje, nego samog sadržaja. Uzmeš moj video za koji sam se namučila da ga osmislim i napravim, staviš svoj glas i objaviš pod svojim imenom, opisala je Nika.

Da, možete kupiti pratitelje, dobiti automatizirane likeove i komentare, i to će funkcionirati par dana. Ali dugoročno će vas ubiti je društvene mreže stalno mijenjaju svoje algoritme, podsjeća Vasilij.

Jesu li influenceri bogati?

No, s popularnošću i utjecajem dolazi i određena moć, a onda i financijska korist. Ali da li je to dovoljno da bi se obogatili ili barem zaradili za život? Ako pitate naše influencere, baš i ne.

Vasilij kroz društvene mreže stvara vlastiti brand kako bi mogao privući klijente za svoju tvrtku. Nika sa 150 tisuća pratitelja na YouTubeu ne zarađuje dovoljno da bi to mogla nazvati poslom. No, ono što donosi najviše novca su sponzori i sponzorski ugovori.

Od sponzora se da živjeti, ali morate biti jako oprezni s kim radite i biti izbirljivi, otvorena je Nika.

Ja nisam krenula kao influencer već kao blogerica i kolumnistica. I danas ne živim od toga što zaradim kao influencer nego od cijelog niza drugih stvari - kolumne, prevođenja, vođenja emisija i događaja..., pojašnjava Andrea i dodaje kako treba voditi računa o tome što se i kako promovira.

Morate biti svjesni da je influenciranje kratkog vijeka. Dovoljno je da kažete nešto krivo ili vam hakiraju račun. Osim toga, danas svi žele biti influenceri - lako vas je zamijeniti, poručila je na kraju Andrea.

Upravo zbog toga što je tako lako zamijeniti jednog influencera drugim, svi bi influenceri, slažu se panelisti, morali voditi računa o svom egu - ignorirati negativne komentare i fokusirati se na ono pozitivno i stvaranje kvalitetnog sadržaja.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti