Intervju Lika Dzhonova, Infobip: Nemojte se bojati promjena, prihvatite ih kao izazove

Izazov, koji je u isto vrijeme i velika prilika, odnosi se na specifičnosti pojedinih regija i različitih kultura.

Martina Čizmić | 02.12.2018. / 21:33

Lika Dzhonova (Foto: Infobip) (Foto: Infobip)

Hrvatska je već godinama na glasu kao država iz koje se ljudi iseljavaju i u potrazi za boljim poslovima i životima odlaze u druge države. No u iako je broj onih koji se iseljava još uvijek velik, postoje i ljudi koji žele doći raditi i živjeti u Hrvatskoj. 

Lika Dzhonova rođena je Tadžikistanka, koja je svoju karijeru gradila u Moskvi, a posljednjih sedam godina svoj život gradi u Hrvatskoj. Točnije u tvrtki Infobip u Vodnjanu. 

Porazgovarali smo s Likom i pokušali otkriti što je jednu Tadžikistanku privuklo u Istru. 

Stvarno volim ovu kompaniju, a kako se njezino sjedište nalazi u kampusu Pangea u Vodnjanu, vjerujem da je i meni tu mjesto. Želim rasti unutar kompanije i razvijati se s njom pa mi je bilo prirodno preseliti se, ističe na samom početku Lika i dodaje kako je on postao vrlo velik i važan dio njenog života.

Možete li nam reći nešto o svom životu u Hrvatskoj? Koliko se razlikuje od onoga u Rusiji?

Zapravo, u potpunosti je drugačije nego u Moskvi. No, jako mi se sviđa Hrvatska, posebno Pula i najviše, naravno, Vodnjan. Mirno je, ugodno, ljudi su dragi i otvoreni. Plus, radno mjesto mi je stvarno blizu kuće.

Što je bio nateži dio preseljenja?

Moram priznati da se nisam još potpuno prilagodila, no najveća je promjena mojoj obitelji, zbog jezične barijere - jer oni ne govore ni hrvatski ni engleski. Što se samog posla tiče, promjena nije bila tako velika i prelazak je bio jednostavan jer sam i ranije bila dio Infobip tima pa sam znala kakvu korporativnu kulturu mogu očekivati.

Radite kao Head of Customer Success Management. Možete li nam pojasniti što to znači? 

To znači da je moj rad s timovima unutar kompanije usmjeren na to kako bismo svoje korisnike učinili uspješnima i omogućili im da postignu svoje ciljeve. Vjerujemo kako je naš uspjeh usko povezan s njihovim rastom i uspjehom. Customer Success znači bolji account management plus stručnosti plus savjetovanje plus podrška i fokus na klijentovo poslovanje kao bismo mu pružili veću vrijednost tijekom samog procesa suradnje s našom kompanijom.

Infobip je pun ljudi koji dolaze s različitih strana svijeta. Koliko je teško raditi u takvom okružju? Koji su najveći izazovi?

Izazov, koji je u isto vrijeme i velika prilika, odnosi se na specifičnosti pojedinih regija i različitih kultura. Ne možete se osloniti na pretpostavku da će isti pristup funkcionirati na svim tržištima, već se morate prilagođavati. Naša je prednost što imamo znanje o globalnim tržištima i telekom industriji u različitim dijelovima svijeta, a čak i ako smo iz različitih regija, dijelimo istu korporativnu kulturu.

Što biste savjetovali nekome tko se planira preseliti u drugu zemlju zbog posla?

Nemojte se bojati promjena, najveća nagrada za svu prilagodbu novoj okolini koju ćete morati proći su ljudi koje ćete pritom upoznati. Ako ste ljubazni i poštujete ljude oko sebe, vratit će vam na jednaki način, pokazati gostoljubivost i pomoći vam da se osjećate ugodno u nepoznatom svijetu. Važno je ostati fleksibilan i otvoren, a važno je i da se prije odlaska pripremite i naučite ponešto o kulturi u koju se selite - o tradiciji, povijesti, ključnim područjima. Također, ne zaboravite pričati s lokalcima. Oni su odličan izvor savjeta. I naravno, uvijek budite pozitivni.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti