Je li ovo dokaz da su računala bolji vozači od ljudi?

Vozač je preuzeo kontrolu nad autonomnim automobilom i izazvao sudar, a simulacija je pokazala da do sudara ne bi došlo u slučaju da je vozilom upravljalo računalo.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 07.11.2018. / 11:00

Waymo (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Tko je bolji i sigurniji vozač – računala ili ljudi? Za ekipu iz Googlea, odnosno njihove kompanije Waymo nema dvojbe te oni već godinama tvrde da se za upravljačem bolje snalaze računala i umjetna inteligencija. Računala se pridržavaju ograničenja, održavaju razmak u odnosu na vozila ispred njih, ne rade nagle i agresivne pokrete, nemaju problema s alkoholom i umorom, ne žure i ne riskiraju u vožnji i slično.

Waymovi automobili već su odvozili milijune kilometara, a prema informacijama koje su iz kompanije objavljivali tijekom godina, čini se da su njihova autonomna vozila skrivila samo jednu prometnu nesreću s manjom materijalnom štetom, dok su za ostale nesreće krivi vozači drugih vozila.

Iz Wayma su jučer objavili informacije o još jednoj prometnoj nesreći u kojoj je sudjelovao njihov automobil – ovaj put krivnja za sudar zaista je na kompaniji, no nije krivo računalo, već vozač koji je kada je automobil počeo ulaziti u njegovu traku, preuzeo kontrolu nad vozilom, pomaknuo se u desnu traku i udario u motocikl.

Naime, prilikom izbjegavanja vozila koje se s lijeve strane ubacivalo u traku, vozač nije primijetio motor iza sebe koji je ulazio u desnu traku, zbog čega je došlo do sudara automobila i motora.

Ozljede motorista nisu poznate, a izvršni direktor Wayma John Krafcik ispričao se za taj incident, pri čemu je napomenuo kako do nesreće ne bi došlo da vozač nije preuzeo kontrolu, odnosno da je računalo nastavilo s upravljanjem. Naime, za razliku od ljudi i vozača koji je u tom trenutku bio fokusiran samo na situaciju s izbjegavanjem automobila pored sebe, računalo opremljeno lidarom i senzorima može pratiti sve što se događa oko njega te bi primijetilo i motocikl te situaciju riješilo na drugačiji i sigurniji način.

Simulacija koju je Waymo naknadno napravio pokazala je da je računalo pravilno procijenilo situaciju te bi, umjesto prelaska u drugu traku, usporilo, a automobil bi se još malo povukao u vlastitu traku – tako bi se izbjegao sudar s automobilom, a i ne bi došlo do sudara s motociklom.

Nakon nekoliko nesreća sa smrtnim posljedicama ove godine u kojima su sudjelovala Uberova i Teslina vozila, povjerenje javnosti u autonomna vozila poljuljano je, no velike kompanije nastavljaju s razvojem te tehnologije i s vremenom će ljudima ukrasti volane iz ruku.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti