Ovo su ključne stvari za uspjeh projekata na crowdfunding platformama!

Uoči gostovanja na LEAP Summitu, razgovarali smo s evanđelistom Indiegogoa Pascalom Condamineom, stručnjakom za startupove

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 10.03.2018. / 08:00

Pascal Condamine (Foto: Screenshot/YouTube) (Foto: Screenshot/YouTube)

Pascal Condamine evanđelist je crowdfunding platforme Indiegogo koji je tijekom godina surađivao i pomagao brojnim startupovima i projektima na putu prema njihovom uspjehu. Uoči gostovanja na LEAP Summitu razgovarali smo s Pascalom o Indiegogou, crowdfunding kampanjama, startupovima te o stvarima koje su potrebne za uspjeh i koje je potrebno napraviti prije samog objavljivanja projekta na CF platformama.

Vi ste evanđelist Indiegogoa za Europu. Možete li nam reći što to konkretno znači i koja je vaša uloga u kompaniji?

Kao aktivni član startup ekosustava u Francuskoj i Europi pridružio sam se Indiegogou prije oko dvije godine kako bi promovirao jedinu globalnu crowdfunding platformu dostupnu u više od 220 zemalja i teritorija. Gostovanja i govori na eventima te savjetovanje poduzetnika iz cijelog svijeta oko njihovih kampanja iz različitih sektora poput zdravstva, sporta, nosive tehnologije itd. iznimno me ispunjava i veseli.

 Osnivač ste i neprofitne organizacije APTFI – kakvi su ciljevi ove organizacije?

Suosnivač sam APTFI-a koji organizira startup pitcheve na kojima se promoviraju francuski startupovi tijekom tehnoloških konferencija i omogućuje im se lokalno predstavljanje pred investitorima, medijima i kompanijama.

 Kako pomažete startupovima koji objavljuju proizvode na vašoj platformi? Ako prepoznate proizvod s velikim potencijalom, pružate li im neku dodatnu pomoć?

Vođenje kampanje oduzima puno vremena i pripreme kako bi lansiranje proizvoda bilo optimalno. U Indiegogou pomažemo svim poduzetnicima koji od nas zatraže pomoć kako bi im omogućili podršku i savjete o najboljim načinima vođenja kampanje.

  Pascal Condamine (Foto: Screenshot/YouTube) (Foto: Screenshot/YouTube)

Možete li izdvojiti neke kampanje koje su vas oduševile? Koja je najuspješnija kampanja na Indoegogou?

Nedavno sam radio s dvije vrlo uspješne kampanje koje su bile namijenjene totalno različitim tržištima. Jedna je vezana uz mobilnost – StarkBoard - Handsfree Smart Electric Skateboard Stark Mobilityja iz Berlina, dok je druga kampanja finske kompanije vezana uz agritech, virtualna ograda za životinje Nofence.

Najuspješnija kampanja na Indiegogu je Flow Hie: Honey on Tap Directly From Your Beehive koja je na ovoj platformi prikupila više od 13 milijuna dolara.

Kada startupovi razmišljaju o crowdfundingu, najčešće se spominju dvije platforme – Kickstarter i Indiegogo. Koje su prednosti vaše platforme u odnosu na Kickstarter?

Indiegogo je globalna platforma prisutna u više od 220 zemalja i teritorija pa nema potrebe za vođenjem vaše kampanje na drugim mjestima. Ali glavna razlika je činjenica kako je Indiegogo vrlo inovativna platforma koja se prilagođava potrebama startupova i ljudi koji podržavaju njihove projekte.

Razvili smo potpuni ekosustav kroz naša partnerstva (Arrow Electronics, Ingram Micro...) te pružamo potpunu podršku i edukaciju svima koji vode kampanje.

Također nudimo i cijeli spektar prodajnih mogućnosti startupovima čiji se proizvodi mogu prednaručivati i putem našeg InDemand servisa, a već nekoliko mjeseci korisnici putem naše online trgovine mogu direktno prodavati proizvode nakon što su dovršeni i spremni za isporuku.

 Na temelju vašeg dosadašnjeg iskustva, što je najvažanija stvar za uspjeh na crowdfunding platformama?

Kljčna stvar za uspjeh je priprema kampanje – nemojte se žuriti. Jedna od najvažnijih stvari prije lansiranja je stvaranje vaše zajednice. Osim toga, vođenje uspješne crowdfunding kampanje je poput startupa, važna je izvedba.

 Koje su najčešće greške koje kompanije rade prilikom postavljanja proizvoda na CF platforme?

Kampanje koje obično ne uspiju su one za koje nema dovoljno pripreme i požuruju se s lansiranjem bez ranijeg stvaranja zajednice oko tog proizvoda koja bi pružila važan impuls pri lansiranju. Razvoj stvarne globalne marketinške strategije također je nešto što veliki broj ljudi koji nude svoje proizvode putem CF platformi zaboravlja.

 Imate li neki savjet za hrvatske startupove koji razmišljaju o kampanjama na crowdfunding platformama?

Moj savjet hrvatskim startupovima isti je onaj koji dajem svima koji planiraju plasirati projekte na CF platformama i traže moju pomoć – naporno radite na vašoj mailing listi ljudi koji su zainteresirani za vaš projekt prije lansiranja kako bi stvorili kvalitetnu zajednicu koja će vaš podržati prilikom lansiranja kako bi ispunili svoj cilj u prvih 48 sati.

U Indeigogou imamo snažan tim za podršku, nemojte raditi sami, tu smo za vas i pomoći će vam u postizanju uspjeha.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti