Pomogli su stvoriti Facebook i Google, a sada pokušavaju ispraviti svoje greške!

Bivši zaposlenici i investitori Facebooka i Googlea, koji su postali veliki kritičari bivših kompanija, pokrenuli su udrugu i kampanju kojom žele upozoriti na opasnosti koje prijete od ovih internetskih divova.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 06.02.2018. / 06:33

Ovisnost o Facebooku (Foto: Thinkstock) (Foto: Thinkstock)

Roger McNamee jedan je od ranih investitora u Facebook koji je podržavao ovu društvenu mrežu u ranom stadiju njezina razvoja i uspona do kompanije vrijedne više od 500 milijardi dolara s više od 2 milijarde korisnika. On je također i jedan od članova Centera for Humane Technology (CHT) koji, zajedno s partnerskim udrugama, planira pokrenuti edukativne kampanje namjene najmlađima, njihovim roditeljima i studentima. Tim kampanjama žele upozoriti na opasnosti od tehnologije i kompanija poput Facebooka i Googlea koje su danas postale neizostavan dio života velikog broja ljudi, no njihov je utjecaj na živote, pogotovo živote i odrastanje djece, jednim dijelom i negativan. Povodom pokretanja ove udruge McNamee je rekao kako je danas zgrožen onime u što se Facebook pretvorio, a u čemu je i on sudjelovao kao rani investitor, te će sada imati priliku popraviti svoje greške.

Osim McNameea, članovi su udruge i drugi bivši zaposlenici Facebooka, Googlea i Applea koji također žele upozoriti na stvarnu situaciju i stvarne namjere velikih tehnoloških kompanija. "Mi smo bili unutra", rekao je za New York Times bivši zaposlenik Googlea Tristan Harris te je dodao kako oni najbolje znaju što je ovim kompanijama važno i kakav je njihov način rada. Dva najveća superračunala na svijetu smještena su unutar dviju kompanija – Facebooka i Googlea, i ona su uperena prema ljudskom mozgu, prema djeci, napao je Harris dva internetska diva i rekao kako upravo zbog toga žele pomoći ljudima i osvijestiti ih o negativnim efektima koje pametni telefoni i tehnologija imaju na njih, a da toga u biti nisu niti svjesni.

Kampanja Truth About Tech bit će modelirana po uzoru na kampanje protiv pušenja i primarno fokusirana na djecu, zbog njihove ranjivosti, a pored kampanja lobirat će i za donošenje zakona prema koji bi obvezao na provođenje istraživanja o utjecaju tehnologije na zdravlje djece. U posljednje vrijeme sve je veći pritisak stručnjaka na tehnološke kompanije zbog utjecaja njihovih proizvoda na djecu, njihov razvoj i zdravlje. Primjerice, nedavno su dva najveća Appleova investitora zatražila od Tima Cooka i ekipe provođenje istraživanja o ovisnosti mladih o iPhoneu, dok su pedijatri i dječji psiholozi od Facebooka zatražili povlačenje aplikacije za komunikaciju namijenjene djeci od samo šest godina upozoravajući na loš utjecaj te društvene mreže na zdravlje i razvoj djece.

Izvor: The New York Times

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti