I dok iz Redmonda uglavnom ne žele otkriti koliko je Xbox One uređaja prodano, u isto vrijeme Sony je sa svojom PlayStation 4 konzolom prebacio magičnu brojku od 10 milijuna prodanih komada...

Kada se pogleda strategija Sonyja u odnosu na Microsoft, onda neke stvari i ne čude, iako nam je svima jasno da Hrvatska i okolne zemlje nikada nisu bile i neće biti "zlatni rudnik", ali opet je pomalo neshvatljivo Microsoftovo ponašanje. Zapravo je tu Hrvatska najmanje bitna, ako ćemo realno, baš kao i naši susjedi, ali Sony očigledno nije išao na kategorizaciju koja se temelji isključivo na platežnoj (ne)moći u određenoj zemlji. Jer, PlayStation 4, koji je na tržištu jednostavno "pomeo" Xbox One, a obje su konzole lansirane u gotovo isto vrijeme, uredno je dostupan u Hrvatskoj. Dapače, PS 4 je dostupan u točno 58 zemalja na svijetu i to još od kraja prošle godine, dok je Microsoft objavio kako će tijekom mjeseca rujna početi isporučivati Xbox One u još 28 zemalja, što će konzolu učiniti dostupnom u ukupno 51 zemlji, dakle još uvijek manje u odnosu na Sony PlayStation 4.

Zapravo, distribucija u novoj "rundi" je već krenula, Čile i Kolumbija su "otvoreni" 2. rujna, danas, 4. rujna krenula je prodaja u Japanu, slijede Belgija, Češka, Danska, Finska, Grčka, Mađarska, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugal, Saudijska Arabija, Slovačka, Švedska, Švicarska, Turska i Ujedinjeni Arapski Emirati (5. rujna), Izrael (15. rujna), Hong Kong, Indija, Koreja, Singapur, Južna Afrika, Tajvan i Kina (23. rujna) te Rusija (26. rujna), tijekom listopada se očekuje početak prodaje i u Argentini. Evidentno je, dakle, da na "mapi" nema niti Hrvatske, niti nama susjednih zemalja, a ključno je pitanje hoće li ih uopće biti i kada. Apsolutno su u pravu svi oni koji će ustvrditi kako danas ionako nije problem kupiti bilo što, pa tako niti Xbox One, bilo gdje u svijetu, ali ako želite biti prihvaćeni, onda se morate približiti i "malima", što Microsoft po svemu sudeći baš i ne čini, osim kada su u pitanju njihovi operativni sustavi. 

U svakom slučaju, nije baš ugodno znati da smo toliko "maleni i nezanimljivi", ali Microsoft valjda zna najbolje što mu se, gdje, kada i koliko isplati. Ipak, vjerojatno i u ovakvim potezima leži barem dio odgovora na vječno pitanje zašto je Sony PlayStation 4 toliko bolje prihvaćen i prodavan od Microsoft Xbox One igraće konzole, iako naravno zemlje u kojima su ove konzole (ne)dostupne nikako nisu jedini parametar i mjerilo uspješnosti. 

Foto via Flickr