Prosvjednici "hakirali" algoritam tražilice: Guglajte "idiot" i dobit ćete Donalda Trumpa

Google pomno čuva svoje algoritme tražilice, no to ne znači da na njih nije moguće utjecati.

Martina Čizmić | 19.07.2018. / 13:02

Donald Trump (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Američki predsjednik Donald Trump svojim je komentarima na Twitteru, ali i izjavama u medijima, uvijek na rubu kontroverze. Stoga ne iznenađuje da njegovi potezi i izjave rezultiraju prosvjedima gdje god da se pojavi. Ovaj put su prosvjednici odlučili boriti se protiv Trumpa istim oružjem koje on koristi za komunikaciju - internetom.

Tako su "bombardirali" Google različitim izvorima u kojima se uz Trumpa veže riječ "idiot". Objavljuju članke, dijele ih, čine popularnima, a isto rade i s fotografijama.

Rezultat? Kad na Googleu u pretraživač fotografija upišete riječ "idiot", dobijete cijeli niz fotografija aktualnog američkog predsjednika.

Kad smo i sami isprobali, gotovo sve fotografije s ključnom riječi "idiot" prikazivale su Trumpa.

Google i Trump (Foto: Screenshot) (Foto: Screenshot)

Kako javlja Business Insider, kampanja je zapravo počela u Velikoj Britaniji uoči Trumpova posjeta prošlog tjedna. Prvo se na vrhu glazbenih ljestvica našla pjesma američke grupe Green Day "American Idiot", a potom su aktivisti počeli s objavljivanjem cijelog niza članaka koji su sadržavali riječi "American Idiot" u naslovu i fotografije Trumpa.

Činjenica da su "kampanju" primijetili i mediji samo će ojačati njezin utjecaj i produljiti povezanost između riječi "idiot" i Donalda Trumpa.

Iako se iz Googlea još nisu službeno očitovalo o ovom "bombardiranju", u ranijoj izjavi vezanoj za slično "bombardiranje" Michelle Obame fotografijom majmuna s naušnicama, istaknuli su kako su "tražilice odraz sadržaja i informacija koji su dostupni na internetu" te kako "njihovi algoritmi koriste tisuće varijabli kako bi odredili relevantnost neke internetske stranice".

Hoće li ipak reagirati i promijeniti algoritam ili će se voditi pravom na "slobodu govora i izražavanja", tek treba vidjeti. U svakom slučaju, ovo je samo još jedan dokaz da sve objavljeno na internetu treba uzeti s rezervom i provjeriti nekoliko puta.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti