[RECENZIJA] Zaigrali smo Horizon Zero Dawn, najljepšu igru godine

Zaigrali smo dugo iščekivani Horizon Zero Dawn i jednostavno smo oduševljeni!

Monika Nožić Monika Nožinić | 06.03.2017. / 12:33

Tvorci popularnog Killzonea, Guerrilla Games, napokon su izbacili "nultu zoru", prekrasan biser koji je definitivno igra s najljepšom grafikom do sada za PS4, boljom čak i od Uncharted 4 naslova.

Grafika je jednostavno očaravajuća i vrlo često ćete se naći u situaciji da usred igre stanete, zarotirate kamerom oko sebe i divite se zalasku sunca ili mjesečini koja prodire kroz oblake i granje. Fantastična stvar je što postoji opcija photo mode pa tako možete i snimati te spremiti trenutke od kojih zastaje dah, a vjerujte, mi smo u ovoj igri snimali više nego za vrijeme ljetovanja na moru. Nevjerojatno je i to koliko je igra radila glatko, nismo primjetili niti jedan pad sličica u sekundi (frame drop), a nije bilo niti dugih učitavanja niti trzanja.

Dakle, igrate mladu i nadasve spretnu djevojku po imenu Aloy koja se nalazi u postapokaliptičnom svijetu u dalekoj budućnosti u kojoj ljudi više nisu dominantna vrsta. Zemljom su zavladali stvorenja, bolje rečeno strojevi koji imitiraju životinje i koji dolaze u različitim veličinama i oblicima pa ćete se susretati s imitacijama dinosaura, čudnim konjima, krokodilima, tigrovima, raznim letećim napastima, kukcolikim živinama koje rigaju vatru i slično. Napomenimo samo da nije dovoljno što su veliki i jaki, nego će, ako vas prije ne rastrgaju, po vama i zapucati laserima i raketama.

Ljudi žive u plemenima i koriste se oružjem kao što su luk i strijela, koplja i praćke, no koriste i tehnologiju prijašnjih civilizacija. Tako ćete pucati eksplozivne, vatrene, strujom nabijene i ledene strijele koje ćete izrađivati od prikupljeni dijelova mašina koje lovite i granja koje skupljate po divljini.

Svaka od tih mašina ima i svoje slabe točke koje ćete koristiti kako bi ih što lakše savladali. Izrađivati ćete i razne zamke, kao i napitke za obnovu zdravlja. Posebno je uzbudljiv lov na rijetke dijelove kako biste si napravilli što bolji oklop i oružje. Lov na slabije mašine s vremenom postane ponavljajući, ali zato ćete na malo jače mašine morati ići s određenom dozom opreza i dobro iskoristiti šuljanje (stealth), kao i ostale elemente poput zamki. Još kad naučite hakirati pa malo jača mašina postane vaš saveznik i onda ju natjerati na borbu s ostalim mašinama dok vi sjedite i odmarate u visokoj travi...

Elementi igre podsjećaju na druge naslove poput Tomb Raidera (šuljanje i kretanje glavnog lika), Assassin’s Creeda (parkur), Far Crya (sklapanje oružja), Witchera 3 (detektivski mod, side quetovi) i mnogih drugih. S jedne strane je to dobro jer vam igra neće biti strana i brzo ćete ući u štos, a s druge strane igra pomalo gubi na orginalnosti.

Osim glavne priče, možete rješavati i zadatke sa strane (side questove), pomažući raznim ljudima iz drugih plemena. Ekipa iz Guerilla Games dala si je puno truda što se tiče side questova jer kako ide glavna misija, otvara se sve više zadataka, tako da ih uvijek možete rješavati prije nego se odlučite krenuti dalje sa glavnim zadatkom. Svaki zadatak ima svoju priču, kao što je slučaj u Witcheru 3. Što se tiče razgovora, u igri možete birati što ćete reći ili pitati, bez bojazni da svojim razgovorom ili načinom razgovora utječete na ishod igre, nego eventualno naučite nešto više o samoj priči.

Problem o kojima mnogi pišu je pokazivač smjera, koji nekada leti s jedne na drugu stranu ekrana, međutim u postavkama treba isključiti pathfinder jer vam se inače pokazuje put do zadatka koji vas vodi točno po cesti, kao kada uključite GPS u automobilu, ali svi znamo da je nekada brže doći kraćim i izravnijim putem. Ovako će vam se pokazivati samo smjer u kojem trebate ići. To su vjerojatno napravili zato jer u neke gradove i mjesta možete doći isključivo cestom jer, primjerice, morate prijeći neki most pa u tom slučaju ne možete ići prečicom.

Iskreno, nismo mislili da će Horizon biti ovako dobar i grafički impresivan. Tvorci Killzonea zaista su iznenadili ovako dobrom igrom za koju sa sigurnošću možemo očekivati nastavak jer ova ekipa zasigurno ne misli stati na ovako uspješnom naslovu.

Tople preporuke za ovaj dragulj imaju svi vlasnici PS4 kontole, a oni sretnici koji posjeduju PS4 Pro i HDR TV mogu očekivati još impresivnije grafičko iskustvo.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti