Sretni, zadovoljni i slobodni: Evo što kažu mladi koji su 'napustili' Facebook

Čini se kako je Facebook za mlade postao veliki teret, platforma na kojoj se moraju svakodnevno dokazivati dok su komunikacija i druženje pali u drugi plan

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 23.09.2016. / 08:58

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Iako broj korisnika Facebooka konstantno raste i uskoro bi mogao premašiti dvije milijarde, dio korisnika ove društvene mreže, nezadovoljni s onim što je Fejs postao, ugasili su profile i 'napustili' ovu mrežu. To se pogotovo odnosi na mlađe korisnike kojima Facebook jednostavno više nije cool jer dobivaju zahtjeve za prijateljstvom od svojih roditelja, djedova, baka i druge rodbine, zbog čega su 'pobjegli' na Instagram i Snapchat, odnosno neki su potpuno zadovoljni komunikacijom putem Vibera i WhatsAppa. Također, za mnoge se Zuckerbergova mreža pretvorila u platformu za hvaljenje na kojoj veliki broj ljudi objavljuje statuse, fotografije i videozapise s putovanja, noćnih izlazaka i provoda kako bi svim prijateljima pokazali kako uživaju u životu, odnosno sa svojim objavama samo žele prikupiti što više lajkova i pozitivnih komentara. Neka istraživanja koja su provedena prošlih godina pokazala su kako ovakve objave i hvaljenje loše i depresivno djeluju na dobar dio korisnika Facebooka jer im se čini kako se, barem prema onome što vide na internetu, svi njihovi prijatelji dobro zabavljaju i imaju bogat društveni život. Novinari The Guardiana razgovarali su s nekoliko mlađih čitatelja njihovog portala koji su napustili ovu mrežu i upitali ih za razloge gašenja profila na ovoj mreži.

Daisy, 23-godišnjakinja iz Manchestera rekla je kako se njen život poboljšao nakon što je prestala koristiti društvene mreže i sada više vremena provodi družeći se s ljudima uživo, a ne virtualno. Zbog Facebooka osjećala se depresivno i nesretno jer je na ovoj mreži stalno pratila prijatelje koji uživaju u savršenim životima, putuju po Tajlandu i Australiji, imaju odlične poslove, zaručeni su i slično, dok je ona živjela s roditelja u stanu sa studentskim kreditom kojeg je morala otplaćivati. Osjećala se kao da ne postoji ako se ne tagira u restoranima i ne objavljuje fotografije noćnih izlazaka, a ako objavljeni statusi na Facebooku nisu dobili više od pet lajkova, obrisala bi ih.

Tinejdžer George Lincoln rekao je novinarima The Guardiana kako mladi više nisu toliko zainteresirani za Facebook jer, dok je na početku ovu mrežu koristio za komunikaciju s prijateljima, sada se sve to pretvorilo u prikazivanje članaka koji prijatelji lajkaju i komentiraju, a koji ga ne zanimaju, zbog čega je na kraju odustao od korištenja ove mreže. 'Želim se koncentrirati na korisne stvari', dodao je ovaj mladić. Za 21-godišnjeg Bena društvene mreže uvijek su bile samo platforma putem koje ljudi konstantno traže pažnju, a s obzirom kako se Facebook promijenio tijekom godina te se na njemu danas puno toga vrti oko oglasa, u lipnju je odlučio napustiti Facebook. I dalje komunicira s prijateljima kao i prije, produktivniji je, pozitivniji i manje zabrinut oko toga što prijatelji misle o njemu.

Rosanna Cassidy iz Nottinghama, tri mjeseca nakon što je prestala koristiti Facebook, također se osjeća sretnije i zadovoljnije jer sada 'može živjeti svoj život, a ne ga oblikovati na način da dobro izgleda online'. Syed Ali, 19-godišnjak iz Birminghama prije tri godine postao je frustriran Facebookom jer je osjećao kako mora stalno objavljivati fotografije mjesta koje posjećuje, hrane koju jede i slično te smatra kako je veliki broj prijatelja lajkao njegove fotografije samo kako bi i on lajkao njegove, što smatra djetinjastim. 'Ne moram se nikome dokazivati niti pokazivati ljudima da mi je dobro. Zbog toga sam sretnija osoba'.

Tinejdžerica Sophie konstantno je pregledavala novosti na Facebooku i Twitteru te je postala totalno ovisna o njima, a od kada je odustala od korištenja ovih mreža osjeća se drugom osobom koja je napokon slobodna. Prema ovim iskustvima, čini se kako su za mnoge mlade Facebook i ostale društvene mreže postale veliki teret, platforma na kojoj se moraju svakodnevno dokazivati dok su komunikacija i druženje pali u drugi plan.  

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti