Što se Facebooka tiče, slobodno nastavite dijeliti lažne vijesti

Problem lažnih vijesti koje se pojavljuju u ovom slučaju na Facebooku, očigledno nisu - njihov problem

Tomislav Ćuto Tomislav Ćuto | 19.02.2017. / 10:52

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Puno se pisalo, govorilo, lamentiralo, raspravljalo pa i optuživalo kada su u pitanju lažne vijesti na Facebooku. Neki su čak išli toliko daleko i tvrdili kako je Donald Trump postao predsjednik Sjedinjenih Američkih Država upravo zahvaljujući lažnim objavama na najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu!? Možda vam ovakva konstatacija s pravom zvuči kao totalna nebuloza, ali ako znamo da većina odraslih u SAD-u vijesti prati samo preko društvenih mreža i on-line medijia, od toga čak 64% putem Facebooka onda sve poprima sasvim drugčaije dimenzije. Mnoge zemlje su ljute i ogorčene na Facebooku, jer riječ je o društvenoj mreži na kojoj "stanuje" gotovo dvije milijarde ljudi i kada tamo krene lavina lažnih vijesti, sve to je gotovo pa nemoguće zaustaviti. Posljedice mogu biti doista ozbiljne, stoga je, recimo, Njemačka, Facebooku zaprijetila ogromnim novčanim kaznama ukoliko ne riješi problem lažnih vijesti. 

Hoće li to Facebook riješiti? Pa i ne baš, iako su odlučili poboljšati svoje algoritme i detekciju potencijalno lažnih vijesti, riječi potpredsjednika za partnere u Facebooku, Dana Rosea, izrečene na recode konferenciji u Kaliforniji otkrivaju kako je odgovornost na - vama koji koristite Facebook. "Ne možemo se postavljati kao suci i biti u poziciji da odlučujemo što je lažno, a što istinito. Postoje specijalizirane tvrtke koje žive od toga, mi nismo među njima i ponavljam da ne možemo biti suci koji će određivati istinu", rekao je Dan Rose. Pametnome dosta. Facebook jednostavno sa sebe želi skinuti odgovornost za potencijalne lažne vijesti koje mogu bilo kome izazvati bilo kakve probleme. Usput, iz ovakvog stava se jasno da iščitati da Facebook ni u kojem slučaju ne želi omogućiti možebitne optužbe za cenzuru, što bi sasvim sigurno dovelo do pada broja objava, analogno tome i reklama, a analogno i tome prihoda, što je sasvim sigurno zadnja stvar koju Facebook želi. 

Uglavnom, Facebook nikome neće braniti da "lijepi" lažne objave, njihovi će algoritmi i partneri nastojati provjeriti sve to, ako se ispostavi da je određena vijest lažna, dobit će odgovorajuće upozorenje, baš kao i autor, ali ništa više od toga. Ukoliko pak neka lažna vijest ipak prođe "ispod radara", za to nije odgovoran Facebook... 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti