Tara Knežević iz Koprivnice prva je Hrvatica u NASA-inoj ljetnoj školi

Mlada Koprivničanka Tara Knežević prva je Hrvatica koja je posjetila NASA-inu ljetnu školu. Tara je bila među 50 odabranih ih cijeloga svijeta, a cilj njezinog tima bio je osmisliti letjelicu koja će ljude odvesti na Mars. Po povratku iz Houstona, nama je prvima ispričala svoje dojmove.

Š.V. | 17.08.2018. / 06:49

16.08.2018.
Hrvatica u NASA-i (Foto: Dnevnik.hr) - 3 (Foto: DNEVNIK.hr)

Prije otprilike 50 godina Rusi su ovakvog jednog rovera poslali u svemir. Sada Hrvatica Tara Knežević ima priliku poslati raketu i još dva rovera na Mars.

Tara je bila u NASA-inoj ljetnoj školi, a otkrila je kakvi su njeni dojmovi. Bilo je stvarno super, jako zanimljivo. Zapravo bi naši roveri bili puno veći, u njega bi stalo čak sedmero ljudi. Ja sam radila na osmišljavanju kako ćemo komunicirati s astronautima dok lete i dok su na Marsu te umjetnoj gravitaciji koju smo htjeli izazvati na brodu kako bi im bilo lakše, ispričala je.

U jednom smjeru do Marsa Tarinom timu trebalo je 198 dana. Tara Knežević je objasnila je li moguće jednog dana na Marsu stvoriti atmosferu u kojoj bi ljudi mogli preživljavati, a komentirala je i bismo li mogli živjeti na tom planetu mogli živjeti kao Matt Damon u filmu Marsovac. Moguće je stvoriti, ali ne bi se moglo ići na površinu kao što idemo na zemlji. U filmu nisu skretali pozornost na neke velike probleme, kao na primjer radijacija koja bi ga vjerojatno ubila", objasnila je.

Tara se nada da bi prvi ljudi na Mars mogli zakoračiti već 2035. godine.

U NASA-i je otkrila i kako je to biti astronaut. Sunita je istaknula da je jedna od najdražih stvari kod dolaska nove posade kad donesu svježeg voća i povrća, jer tamo toga nema, ispričala je.

Tara Knežević je upisala Fakultet strojarstva i brodogradnje, a jednog dana nada se svemirskoj agenciji ili putu u svemiru.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr