Zbog dijeljenja lozinki velike kompanije gube stotine milijuna dolara

Umjesto plaćanja pretplate za Netflix ili neki sličan glazbeni ili video servis, sve više ljudi koristi lozinke partnera ili prijatelja i besplatno uživaju u sadržaju.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 20.08.2018. / 12:06

TV (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Iako piratstvo nikada neće izumrijeti, doba Napstera odavno je iza nas te sve veći broj ljudi koji, umjesto ilegalnog, a često i opasnog skidanja sadržaja s interneta (jer se lako može pokupiti virus ili malware) plaća za usluge koje koriste. Servisi poput Netflixa, Hulua i HBO-a Go sve su popularniji te milijuni ljudi putem njih uživaju u filmovima i serijama, a zahvaljujući glazbenim streaming servisima poput Spotifya, Deezera ili Apple Musica danas su za određenu mjesečnu naknadu dostupni milijuni pjesama u kojima se može uživati na brojnim uređajima.

No, ove kompanije imaju i jedan veliki problem zbog kojeg gube milijune dolara – dijeljenje lozinki, tj. korištenje lozinki prijatelja i (bivših) partnera tako da mnogi imaju pristup Netflixu i drugim servisima bez njihovog plaćanja. Dijeljenje lozinki najpopularnije je među milenijalcima – 35 posto njih dijeli lozinke streaming servisa, a veliki problem je i među mladima koji su uživali u sadržaju dok su živjeli s roditeljima koji su plaćali pretplatu te nakon osamostaljenja moraju plaćati vlastitu pretplatu za video i glazbene servise, što žele izbjeći.

Iako su iznosi odnosno gubici kompanije zbog ovakvog načina dijeljenja lozinki nepoznati, na temelju nekih istraživanja i predviđanja koje su objavili iz kompanije za istraživanje tržišta specijalizirane za medije Magid, potencijalna, odnosno neostvarena zarada zbog ovakvog varanja može iznositi i stotine milijuna dolara, napominju na CNBC-u.

Za Netflix i HBO to nije problem?

Izvršni direktor Netflixa još je prije dvije godine rekao kako dijeljenje lozinki ne smatra problemom, dok je još ranije šef HBO-a rekao kako su svjesni situacije i ne ignoriraju ju. Također je komentirao kako za njega to nije "fundamentalan problem".

No, stručnjaci za medije upozoravaju kako je ipak riječ o problemu koji je sve veći jer se povećava broj ljudi koji koristi tuđe lozinke za pristup video i glazbenim servisima. U nekim slučajevima riječ je o osobama koje su nakon prekida veze s partnerom nastavili koristiti njihove lozinke, dok je češće riječ o dijeljenju lozinke među prijateljima.

Psiholozi smatraju kako općenito dijeljenje stvari između prijatelja jača njihove odnose i povezanost – ako nekoj osobi date svoju šifru za pristup Netflixu i to ne utječe na vaš način gledanja (npr. ako koristiti plan gledanja za više korisnika), ništa ne gubite, no sigurno je kako će vaši prijatelji cijeniti vašu velikodušnost.


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti