Kolaps Facebooka, Instagrama i WhatsAppa trajao satima, prve znakove života počeli su davati tek oko ponoći

Prvi pomaci u pravcu ponovnog funkcioniranja javili su se oko ponoći. Problem je očito bio ozbiljniji jer nije radila ni stranica koja pokazuje "zdravlje platforme".

Martina Čizmić | 05.10.2021. / 00:02

Nešto poslije 17 sati po hrvatskom vremenu svi Facebookovi servisi (Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp) postali su nedostupni korisnicima diljem svijeta. Korisnici su prvo primijetili probleme sa slanjem fotografija i videa, odnosno objavom multimedije na društvenim mrežama Facebooka, da bi nakon toga sve jednostavno prestalo raditi.

Oko ponoći sustav se polako počeo buditi.

Problem trajao satima

— Downdetector (@downdetector) October 4, 2021

Čak ni stranica koja pokazuje "zdravlje platforme", a namijenjena je developerima nije radila pa možemo slobodno reći da je cijeli Facebook jednostavno "nestao". 

Da se radi o većem problemu koji utječe na korisnike diljem svijeta, govorio je i broj prijava na stranici Downdetector koji je skočio u samo nekoliko minuta. 

Prema stranici NetBlocks, nije se radilo o problemu koji je ograničen samo na neku državu ili je povezan s filtriranjem. 

Čini se kako bi problem mogao biti s DNS serverom povezanim s Facebookovom domenom. U tom slučaju kad god korisnik zatraži pristup facebook.com i s njom povezanim stranicama, DNS javlja pogrešku jer ne prepoznaje stranicu.

Iz Facebooka su bili primorani oglasiti se na Twitteru gdje su prilično neodređeno rekli da su "svjesni problema s kojima se njihovi korisnici susreću" te da "rade na njihovom otklanjanju što je brže moguće".

Dok su korisnici diljem svijeta čekali da se Facebook i njegovi servisi vrate u život, gotovo se sva komunikacija preselila na Twitter i druge društvene mreže i aplikacije za dopisivanje. 

Tako je ekipa iz Twittera odlučila i službeno pozdraviti sve koji su se tu zatekli ili koji su "otkrili" da postoje i drugi načini komuniciranja van Facebooka. 

Činjenica da je Facebook nedostupan, a Twitter radi pokrenula je lavinu sarkastičnih i smiješnih objava, kojima se pridružila i ekipa iz Hrvatske gorske službe spašavanja. Naravno, u svom stilu. 

Oko 22 sata po hrvatskom vremenu oglasio se i Mike Schroepfer, glavni direktor za tehnologiju u Faceboku koji je na Twitteru napisao kako imaju "tehničkih problema" te kako "timovi rade što je brže moguće kako bi riješili problem i povratili uslugu".

Osim što su korisnici otkrivali nove kanale komunikacije, oglašivači i tvrtke koje koriste Facebookove platforme za komunikaciju s kupcima i drugim korisnicima svake minute gubili su velik novac. Tome treba pridodati i stotine tisuća influencera koji zbog ovog "prekida usluge" nisu mogli ispoštovati svoje ugovore. 

Slika nije dostupna Zviždačica s Fejsa otkrila svoj identitet i objasnila zašto je izašla u javnost: Facebooku je važniji profit, nego sigurnost korisnika

Inače, tijekom poslijepodneva i večeri brojni su servisi također imali problema s funkcioniranjem, prije svega zbog svoje povezanosti s Facebookom. Tako su korisnici koji koriste Facebookov profil za ulogiravanje u omiljene videoigre i servise ostali "kratkih rukava" i morali pronaći drugi način zabave. 

Zbog navale na druge društvene mreže, povremene probleme iskusili su i Twitter, TikTok te Snapchat, ali i Pokemon Go, Tinder, Amazon, Reddit i Zoom, a korisnici u SAD-u prijavljivali su i probleme s mobilnim internetom. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti