Lansirana prva hrvatska platforma za virtualne svjetove

Osim prostora za rad, korisnici mogu odabrati jedan od svjetova za istraživanje, igru i druženje s prijateljima ili drugim posjetiteljima.

Martina Čizmić | 26.02.2025. / 14:22

Holonet (Foto: Holonet)

Svijet globalnih platformi virtualnih svjetova od danas je bogatiji za još jednu, napravljenu u Hrvatskoj. Kako je istaknuto na virtualnoj konferenciji za medije, Holonet, će tvrtkama i korisnicima pružiti drugačije iskustvo virtualnih svijetova. 

Platformu je predstavio CEO Holoneta Darian Škarica koji je objavio i ambicioznu misiju: smanjivanje cijene izrade virtualnih iskustava za 70%.

Kako bi to postigao, pojasnio je, Holonet razvija platformu koja olakšava kreiranje svjetova te koristi vlastite tehnologije da olakša implementaciju različitih funkcionalnosti unutar njih. Među njima se ističu tehnologija za jednostavniju izradu digitalnih blizanaca i vlastiti sustav holograma.

Dodao je kako čak 92 posto generacije Z želi imerzivno iskustvo kupovine, 80 posto njih želi AR elemente na zabavnim događanjima, a gotovo 51 posto ih tvrdi da više pozornosti obraćaju na oglase s imerzivnim elementima, nego na one tradicionalne.

Iako su ovakva iskustva inicijalno bila rezervirana za brendove s većim marketinškim budžetima, danas posjetitelji sve više očekuju imerzivne elemente u standardnom web iskustvu, a tehnologija poput Holonetove omogućava da se to ostvari uz manji trošak. 

Kako Holonet funkcionira već je bilo predstavljeno u obliku Pula Virtual Foruma, virtualnog svijeta koji spaja prošlost i sadrašnjost Pule. 

Ekipa koja stoji iza Holoneta (Foto: Holonet)

Pokazuje kako se turistička iskustva mogu modernizirati uz virtualne svjetove. Riječ je o vjernoj rekreaciji Pulskog Foruma kojom posjetitelji mogu “prošetati” potpuno digitalno, ali i u mješovitoj stvarnosti na samoj lokaciji. Uz niz interaktivnih sadržaja kroz koji posjetitelji uče o Puli, mogu uživati i u turističkom vodiču u obliku holograma, te u komunikaciji s drugim digitalnim posjetiteljima, jer je riječ o multiuser iskustvu. Pulski Forum rekreiran je i u prošlosti, u obliku escape room igre (holonet.world/timeforum) kako bi posjetitelji na zabavan način upoznali povijest lokaliteta.

Osim turističkih odredišta, virtualni svjetovi popularni su u kulturi u vidu digitalizacije muzeja. Virtualne verzije muzeja mogu biti dostupne javnosti prije no što se otvori fizička inačica, kako bi stvorila interes prije samog otvaranja. Drugi muzeji pak virtualne inačice koriste kako bi učinili svoje izložbe dostupnima onima koji ih inače ne bi imali priliku posjetiti.

Korisnici se mogu Holonetom poslužiti i za rad te koristiti virtualne sobe za sastanke ili auditorij, gdje mogu održati prezentacije, predavanja ili radionice. Studija PwC-a pokazala je kako suradnja u ovakvim imerzivnim okruženjima rezultira u 15 posto boljoj komunikaciji među sudionicima, 11 posto većim zadovoljstvom rezultatima sastanka te čak 58 posto većim osjećajem povezanosti među sudionicima u odnosu na video pozive i video konferencije.

Osim prostora za rad, korisnici mogu odabrati jedan od svjetova za istraživanje, igru i druženje s prijateljima ili drugim posjetiteljima. Kako je istaknuto na predstavljanju, trenutno je dostupno  devet različitih iskustava koja se mogu posjetiti i isprobati, a posjetitelji pritom mogu biti avatari ili hologrami.

 

 

Vezane vijesti

Još vijesti