Kupci na internetu trebali bi provjeriti dvije ključne stvari: "U suprotnom, prilika koja nam se činila super, na žalost ispadne neprilika"

Prema podacima HGK, više od 70 posto potrošača u Hrvatskoj kupovalo je putem interneta u 2024.

Hina | 14.03.2025. / 12:47

Kupovina na internetu, ilustracija (Foto: Getty Images)

Sve više potrošača kupuje putem interneta, velik broj bio je prevaren pa ih je važno educirati ih o rizicima kupnje na digitalnim platformama, istaknuto je u petak na konferenciji "Klikom do sigurnosti potrošača" u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) i Ministarstva gospodarstva.

Konferencija je organizirana u povodu sutrašnjeg Svjetskog dana prava potrošača.

Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva Ivo Milatić je kazao kako zaštita potrošača predstavlja izraz društvene odgovornosti i političke odlučnosti da se svaki građanin osjeća sigurno i ravnopravno na tržištu.

U vremenu kada su potrošačima dostupni brojni proizvodi i usluge, odgovornost države i zakonodavca, kako je rekao, usmjerena je na sigurnost, pravednost i zadovoljstvo potrošača.

Zaštita potrošača predstavlja temeljno pravo koje osnažuje pojedince i omogućava stabilno tržišno okruženje, istaknuo je Milatić.

Digitalna tehnologija snažno oblikuje svakodnevni život i potrošači trebaju imati pristup informacijama o digitalnim sustavima i prikupljanju podataka o mogućim učincima. Transparentnost i odgovornost tvrtki koje razvijaju digitalne tehnologije ključne su za jačanje povjerenja, istaknuo je.

Naglasio je i važnost udruga za zaštitu potrošača kao i njihove edukacije.

Rast internetske trgovine povećava rizik

Direktorica Sektora za trgovinu HGK Maja Bogović iznijela je Eurostatove podatke prema kojima je 2024. godine na internetu kupovalo 70 posto potrošača nego prije deset godina, to znači da se povećava i rizik.

Danas je gotovo svatko iskusio ili čuo od nekoga da je doživio neku internetsku prevaru i samim time jako je važno promovirati, osvještavati i educirati potrošače o rizicima, posebice na digitalnim platformama jer danas toga ima sve više, istaknula je Bogović.

Prema podacima iz istraživanja koje je HGK proveo prošle godine, više od 70 posto potrošača u Hrvatskoj kupovalo je putem interneta, a više od 47 posto kupovalo je s internetskih stranica trećih zemalja. To, kako je istaknula, otvara nove rizike i što se tiče kvalitativnih kontrola proizvoda, ekoloških zbrinjavanja tih proizvoda itd.

Kada se kupuje preko interneta prva stvar koju treba provjeriti je ima li ta stranica s koje kupujete mogućnost povrata i postoji li stvarno sjedište kompanije gdje se može obratiti za eventualne probleme.

U suprotnom, prilika koja nam se činila super, na žalost ispadne neprilika, rekla je Bogović.

Vezane vijesti

Još vijesti