Apple je natjerao Google na neugodan potez: Otkrili su kakve točno podatke njihove aplikacije prikupljaju i za što ih koriste

Za prikupljanje podataka za potrebe analitike i personalizacije proizvoda te oglašavanje treće strane i funkcionalnost aplikacije, već smo znali. No, pravo je bogatstvo podataka otkriveno u kategoriji "ostale namjene" i to u dijelu "drugi tipovi podataka".

Martina Čizmić | 28.02.2021. / 08:29

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Da Google prikuplja gomile podataka o svakome od nas, već je dobro poznato. No, koliko je to zapravo podataka i što sve prikuplja, napokon smo saznali nakon što je Apple uveo nova pravila privatnosti.

Naime, u sklopu operativnog sustava iOS 14 uvedene su nova pravila privatnosti koja su dobro protresla oglašivačku industriju. Jer, iako Apple neće blokirati oglašivače od praćenja korisnika tijekom njihovog surfanja internetom i korištenja različitih servisa, prisilio je developere da istaknu koje sve podatke aplikacija prikuplja i za što ih koristi, ali i da od korisnika dobiju odobrenje za takvo prikupljanje.

To se naravno nije svidjelo velikim "pratiteljima" poput Facebooka i Googlea jer im glavni izvor prihoda dolazi upravo od visoko personaliziranih oglasa. Iako su se glasno protivili Appleovom potezu, ipak su morali pristati na nove uvjete.

I dok je Facebook glasno negodovao zbog novih pravila, Google je dao do znanja da mu se to ne sviđa, ali su ipak bez prevelike buke pristali na nova pravila i tako otkrili što točno i u kojoj količini prikupljaju od korisnika iPhonea i iPada.

Za prikupljanje podataka za potrebe analitike i personalizacije proizvoda te oglašavanje treće strane i funkcionalnost aplikacije, već smo znali. No, pravo je bogatstvo podataka otkriveno u kategoriji "ostale namjene" i to u dijelu "drugi tipovi podataka".

Tako je Google otkrio da prikuplja informacije poput povijesti pretraživanja, kupovine, lokacije, kontakt informacije, informacije o kontaktima iz imenika, informacije o pristancima koje korisnici daju, identifikacijske podatke, podatke o korištenju aplikacije, ali i podatke o dijagnostici aplikacije.

No, treba napomeniti i da se od aplikacije do aplikacije količina podataka koju Google prikuplja veoma razlikuje. Primjerice, dok Gmail aplikacija prikuplja likaciju, korisničko ime i podatke o oglasima za svoje oglašivače, YouTube ide puno dublje. Uz sve ono što prikuplja Gmail, YouTube bilježi i lokaciju, fizičku adresu, email, ime, telefonski broj, povijest pretraživanja i pregledavanja, korisničko ime i identifikator uređaja te podatke o oglašivačima i interakciji s proizvodom.

I Google i Facebook prikupljali su ove podatke i ranije, no nisu otvoreno iskazivali što točno prikupljaju i za što se koristi. Primjerice, koriste li se neki podaci za stvaranje korisničkog profila i identifikaciju korisnika ili za praćenje korisnika.

Žele li korisnici vidjeti podatke koji se prikupljaju za svaku aplikaciju morat će posjetiti App Store, potražiti aplikaciju o kojoj se žele informirati i potom provjeriti što se prikuplja u App Privacy dijelu.

Na žalost, korisnici Androida nemaju tu opciju (barem za sad), ali za vjerovati je da se iste (ako ne i malo više) podatke, prikuplja i od njih.

Appleova pravila neće utjecati na količinu podataka koje oglašivači prikupljaju od korisnika, ali će dati korisnicima informaciju o tome što se prikuplja i za što se koristi pa ih možda potakne na to da dva puta razmisle žele li instalirati neku aplikaciju ili ne.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti