Cifra će vas iznenaditi: Evo koliko Xiaomi zaradi od svakog prodanog telefona

'Uglavnom, mi vam dajemo telefone bez ikakve zarade… možemo prodati deset milijardi pametnih telefona i i dalje ne bi ostvarili niti jedan cent profita'

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 28.11.2016. / 08:48

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Prije dvije godine Xiaomi, kompanija koju se mediji prozvali 'kineskim Appleom' bila je najvrjedniji startup na svijetu čija je vrijednost procijenjena na nevjerojatnih 46 milijardi dolara. Tada je šef kompanije govorio o velikom povećanju prodaje telefona i zarade te širenju na nova, a iako su se jedno vrijeme mogli pohvaliti titulom najvećeg kineskog mobilnog proizvođača, od tada su kola za ovu kompaniju krenula nizbrdo. Osim što se velike prognoze na mobilnom tržištu za prošlu godinu nisu ostvarile, u trećem ovogodišnjem kvartalu, prema informacijama IDC-a, prodaja njihovih pametnih telefona u Kini pala je za čak 45 posto te su više telefona od Xiaomija prodale kineske kompanije Oppo, Vivo i Huawei.

Jasno je kako je situacija na tržištu u posljednje dvije godine poljuljala povjerenje investitora u ovu kompaniju i njenu vrijednost koja je očito prenapuhana i trenutno se ne može opravdati 46 milijardi dolara koliko je vrijednost procijenjena 2014. godine. No, ako je vjerovati bivšem Googleovcu i sadašnjem globalnom potpredsjedniku kompanije Hugu Bari, u ovoj kompaniji nisu zabrinuti s velikim padom prodaje njihovih telefona te on smatra kako se smanjena prodaja neće odraziti na profit Xiaomija jer njihov poslovni model ionako nije baziran na prodaji pametnih telefona, već na zaradi od pametnih kućanskih uređaja i softvera, odnosno servisa. 'Uglavnom, mi vam dajemo telefone bez ikakve zarade… možemo prodati deset milijardi pametnih telefona i i dalje ne bi ostvarili niti jedan cent profita', rekao je Barra za Reuters.

Iz Xiaomija su do sada više puta naglašavali kako su 'ključni pokretači zarade' za njih uređaji za pročišćavanje zraka i filtriranje vode te kuhala riže te za ovu godinu očekuju da će se prodaja kućanskih uređaja udvostručiti i doseći 1,5 milijardi dolara. Kao dio globalne strategije koja uključuje i širenje na SAD, Xiaomi će prvi put nastupiti na najvećem sajmu potrošačke elektronike CES-u koji se početkom svake godine održava u Las Vegasu, a Barra i ekipa na ovom sajmu predstavit će 'potpuno novi proizvod' – informacija o tom proizvodu nema, a iako se ljubitelji ove kompanije nadaju novom telefonu, Xiaomi bi mogao predstaviti novi kućanski uređaj, robotski usisivač, fitness narukvicu ili neki drugi proizvod.

Izvor: Reuters


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti