Društvene mreže manipuliraju ljudima i razdvajaju ih

Tim Cook komentirao je trenutnu situaciju sa svjedočenjem velikih kompanija pred američkim Kongresom i rekao kako ruski oglasi nisu najveći problem društvenih mreža.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 03.11.2017. / 07:25

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Dok predstavnici Facebooka, Twittera i Googlea odgovaraju na neugodna pitanja o ruskim oglasima pred američkim Kongresom, o ovom problemu oglasio se i šef Applea Tim Cook. U razgovoru s novinarima NBC-a Cook je rekao kako je objava ruskih oglasa s ciljem utjecaja na američke izbore na društvenim mrežama vrlo ozbiljan problem, no kada su u pitanju Facebook, Twitter i druge mreže, nasljednik Stevea Jobsa kaže kako to ipak nije najveći problem.

Ne vjerujem da su oglasi koje postavljaju strane vlade veliki problem. Mislim da je to samo oko 0,1 posto problema, smatra Cook. Dokumenti koji su objavljeni ovog tjedna pokazali su kako je oglase iz ruskih kampanja vidjelo 126 milijuna korisnika Facebooka, a u sklopu kampanje objavljeni su i brojni tvitovi i oko tisuću videozapisa na YouTubeu.

Prema izvršnom direktoru Applea, od ovakvih je oglasa puno opasniji način na koji društvene mreže i njihove kompanije mogu manipulirati ljudima i razdvajati ih te je još jednom upozorio i na veliki utjecaj lažnih vijesti koje se šire internetom, tj. društvenim mrežama i koje utječu na razmišljanje ljudi. Ipak, vjeruje kako su kompanije s vremenom puno naučile te će vjerojatno još puno toga naučiti tijekom saslušanja u Kongresu. Zanimljivo, rekao je kako "tehnologija sama po sebi ne želi biti dobra, ne želi biti ništa" te je na onima koji razvijaju tehnologiju, kao i na korisnicima te tehnologije odgovornost da ju iskoriste u dobre i pozitivne svrhe.

U razgovoru s novinarima dotakao se i teme oporezivanja korporacija koje novac zarađuju poslovanjem i prodajom izvan granica SAD-a – te se kompanije, poput Applea, već oporezuju prema poreznim stopama zemalja u kojima posluju, a ako se kapital želi prenijeti u SAD i investirati, potrebno je platiti 40 posto poreza. To je nazvao "ludošću" jer zbog toga kompanije ne donose novac u Ameriku i rekao je kako se to trebalo promijeniti odavno, ali i da nikad nije kasno: Idemo to napraviti sada!

Izvor: TechSpot

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti