Katastrofa za Snap: Gubitak veći od 2 milijarde dolara, dionice u crvenom

Prvi kvartalni izvještaj Snapa kao javne kompanije nije donio dobre vijesti za investitore, a neki analitičari upozoravaju kako najgore tek dolazi

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 11.05.2017. / 07:06

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Uoči izlaska Snapa na burzu brojni analitičari upozoravali su na potencijalne probleme koji prijete ovoj kompaniji zbog koje bi mogla postati novi Twitter, odnosno iznimno popularna društvena mreža, ali s malim rastom broja korisnika i s prihodima koji ne opravdavaju njenu vrijednost i ne mogu zadovoljiti investitore. Zbog toga su svi s nestrpljenjem iščekivali prve financijske rezultate ove kompanije nakon izlaska Snapa na burzu, a svi koji su novac uložili u Spiegelovu kompaniju ostali su razočarani brojkama koje su im predstavljene zbog kojih je cijena dionica potonula na burzama.

Teški minusi

Prihodi Snapa za prvi kvartal iznosili su 149,6 milijuna dolara, što ne zvuči loše u usporedbi s prihodima iz istog razdoblja prošle godine koji su iznosili 39 milijuna dolara, no to je manje od očekivanja analitičara s Wall Streeta koja su se kretala oko 158 milijuna dolara. Osim prihoda, za ovu je kompaniju iznimno bitan rast broja aktivnih dnevnih korisnika – u prvom kvartalu ove godine ta je brojka iznosila 166 milijuna, što je povećanje od osam milijuna korisnika i predstavlja rast od 36 posto u odnosu na prvi kvartal 2016., no u ovom razdoblju prošle godine rast broja korisnika iznosio je 52 posto, tako da brojke za prva tri mjeseca ove godine nisu ohrabrujuće. Govoreći o porastu broja korisnika, izvršni direktor kompanije rekao je kako se oni ne koriste različitim metodama za podizanje broja aktivnih dnevnih korisnika kao neke druge kompanije (poput Facebooka, Instagrama, Twittera itd.) – pri tome je mislio kako ove društvene mreže korisnicima redovno šalju obavijesti zbog čega oni češće provjeravaju ove mreže, što utječe na povećanje broja dnevno aktivnih korisnika.

Spiegel kaže kako se Snapchat ne služi takvim metodama jer ne žele korisnike ometati s obavijestima, a komentirao je i Facebookovo kopiranje opcija njegove mreže. Naime, Facebook, Messneger i Instagram kopirali su opciju "Stories" koju je prvi predstavio Snapchat – ove priče naročito su popularne na Instagramu te je dio korisnika odustao od njihovog objavljivanja na Snapu. Speigel je tu situaciju s kopiranjem usporedio s Yahoom i Googleom rekavši da, "ako Yahoo ima tražilicu, to ne znači da je Yahoo Google".

Što dalje?

Još jedna brojka koja će razočarati, a možda i šokirati neke investitore jest više od dvije milijarde dolara gubitka koji su ostvareni u prvom kvartalu. No, treba napomenuti kako se oko dvije milijarde dolara odnosni na kompenzacije i nagrade povezane s izlaskom Snapa na burzu, dok "pravi" gubitak iznosi 188 milijuna dolara.

Osim od oglašavanja, Snap je zaradio nešto novca i od prodaje hardvera, odnosno naočala Spectacles od kojih su zaradili osam milijuna dolara.

No, najveće pitanje za Snap i sve njihove ulagače jest kako dalje – iako je slične probleme na početku imao Facebook te je dionica kompanije potonula duboko ispod IPO cijene, Zuckerbergova kompanija se izvukla i sada iz kvartala u kvartal bilježi sve bolje rezultate. Teško je vjerovati da bi i Snap na isti način mogao preokrenuti trenutnu situaciju, barem ne tako skoro, a čini se kako Spiegel investitorima nije ponudio niti jedan konkretan način na koji ova kompanija namjerava povećati broj aktivnih korisnika i poboljšati poslovanje.

Cijena dionice u trgovanju nakon zatvaranja burze pala je za više od 25 posto (sada je nešto viša od 17 dolara) te se skoro izjednačila s IPO cijenom, a neki analitičari upozoravaju kako ono najgore tek dolazi te, prema analitičaru Brianu Wieseru iz Pivotal Research Groupa, ta bi cijena u budućnosti mogla pasti na samo devet dolara i on investitorima savjetuje prodaju.

Što se Evana Spiegela tiče, prema Business Insideru, s ovim velikim padom cijena dionica, on je izgubio oko milijardu dolara te će biti zanimljivo dalje pratiti kakve će se promjene i novitete uvesti Snapchat kako bi privukao nove korisnike i povećao zaradu.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti