'Kraj jedne ere': BlackBerry odustaje od proizvodnje pametnih telefona

'BlackBerry je danas pao na tako niske grane da veliki broj ljudi nije niti bio svjestan da i dalje proizvode telefone'

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 29.09.2016. / 06:32

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Nakon što su iz BlackBerryja mjesecima govorili kako razmišljaju o prestanku proizvodnje pametnih telefona, jučer su i službeno objavili kako prekidaju s internim razvojem hardvera te će ovu funkciju u budućnosti outsourcati partnerskim kompanijama. S obzirom na sve što se događalo posljednjih godina s ovom kompanijom, kao i udio na tržištu u posljednjem kvartalu (oko 0,1 posto) i financijske rezultate (prihod od 334 milijuna dolara, uz gubitak od čak 372 milijuna dolara u drugom kvartalu), čini se kako je ovo bilo jedino logično rješenje, a većina medija objavu iz BlackBerryja nazvala je službenim krajem jedne ere. Ovoj odluci, osim loše prodaje pametnih telefona (model Priv prodan je samo u oko 600 tisuća komada prije nego je smanjena njegova cijena) i gomilanja gubitaka, prethodile su i najave iz WhatsAppa, Facebooka i PayPala koji su najavili kraj podrške za ovu platformu i prestanak razvoja aplikacija za BlackBerry OS i BlackBerry 10 operativne sustave.

Danas, u vrijeme dominacije iPhonea i Samsungovih Galaxyja, mnogi su u potpunosti zaboravili kako su u razdoblju prije Appleovih telefona mobilnim tržištem u potpunosti dominirali BlackBerry (kompanija se tada zvala Research In Motion) i Nokia, no kako se nisu na vrijeme prilagodili novim trendovima na tržištu i ekranima osjetljivim na dodir, uslijedio je veliki pad i povlačenje s hardverskog tržišta. 'BlackBerry je danas pao na tako niske grane da veliki broj ljudi nije niti bio svjestan da i dalje proizvode telefone', komentirao je za Wired analitičar Jan Dawson – ova je kompanija kao posljednju slamku spasa prošle godine predstavila svoj prvi pametni telefon koji radi na Androidu, no BlackBerry Priv predstavljen je prekasno i bio je preskup da bi mogao pomoći opstanku BlackBerryja.

Što se budućnosti tiče, umjesto hardvera, BlackBerry će se fokusirati isključivo na softver i servise, a Dawson upozorava kako je i to tržište danas prepuno izazova, kao što je to bilo hardversko tržište prije deset godina, no ovog puta BlackBerry ne kreće s pozicije dominantne kompanije na tržištu pa će biti otporniji i manje ranjiviji na sve promjene na tržištu. Novinari The Next Weba vjeruju kako, s obzirom na ostvarene rezultate prodajom softvera, pred ovom kompanijom ipak stoji svijetla budućnost i da prekid razvoja hardvera nikako ne znači i kraj za ovu kompaniju. 

Izvor: Wired

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti