McLaren predstavio novu cestovnu jurilicu kojoj ne trebaju niti krov, niti vjetrobransko staklo

McLaren se u dizajnu sportskog superautomobila vratio nekoliko koraka u prošlost kako bi pronašao inspiraciju za novi model koji će svakako pronaći svoje obožavatelje. Točnije, odlučili su se za dizajnerski pothvat koji je bio hit i 1964. godine, kad je izašao McLaren-Elva M1A.

Branimir Vorša | 20.11.2019. / 10:07

Kabriolet sportski coupe? Nije problem, no može li i bez vjetrobranskih stakala slučajno? Ako imate prave dizajnere itekako može, a u kompaniji McLaren Automotive ih imaju i rezultat je reinkarnacija cestovne trkaće jurilice iz 1964. godine.

Sredinom 60-ih godina prošlog stoljeća to je bio McLaren-Elva M1A, a danas je to samo Elva, McLaren Elva.

Elva iz 60-ih je prema tadašnjem pisanju Road & Track časopisa bio najbrži automobil kojeg su dotad testirali i primjer inovativnog i modernog razmišljanja u segmentu sportskih i trkaćih automobila.

Slika nije dostupna Vozač ih nije vidio: Pogledajte reakciju Teslina autopilota kojom je spasio patke na cesti

Slika nije dostupna Elektrifikacija američke legende: Predstavljen Mustang Mach-E

Današnji kupci imaju posve drugačija očekivanja. Stoga, kad su u McLarenu odlučili napraviti današnju Elvu bez krova i vjetrobranskih stakala, morali su posegnuti za vlastitom kreativnosti kako bi rješili problem protoka zraka i kontrole temperature u samoj otvorenoj kabini.

Rješenje su pronašli u Sustavu aktivnog upravljanja zrakom (Active Air Management System, AAMS), koji vozača i suvozača štiti na način da manipulira protokom zraka preko automobila i to tako da stvara zračni džep bez turbulencija upravo u kabini vozila.

Elva zrak uzima kroz usisnik ispod prednjeg dijela automobila i tek iznad razdjelnika koji blokira da se zrak provuče ispod karoserije te ga usmjerava na izlaz direktno ispred vozača i suvozača, na taj način stvarajući zračni zid koji pak odbija nalet zraka koji prirodno protiče preko gornjeg dijela karoserije i koji ide ravno u lice vozača i suvozača te kabinu vozila.

Osim toga, tako usmjeren protok zraka podiže i zračni odbojnik od karbonskih vlakana ispred kabine vozila, koji se pri velikim brzinama podiže i do 15 centimetara visine, kako bi zrak usmjerio još dalje od unutrašnjosti kabine prema gore.

Ako se pitate čemu sve to, odgovor je jednostavan. Staklo je teško (dakako i skupo te se mora održavati i slično), a u McLarenu su njegovim izostavljanjem dobili najlakši model automobila u svojoj ponudi, iako Elvina točna težina zasad nije poznata.

Elvu pogoni četverolitreni V8 motor s dvostrukim turbopunjačem, koji se nalazi i modelu Senna. Taj motor proizvodi 804 konjske snage i ima impozantno ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat - u manje od tri sekunde. Elva će do 200 kilometara na sat stići u svega 6,7 sekundi, što je jednako impresivno.

Za kraj, naravno, moramo spomenuti cijenu. Elva će zaljubljenike u brzinu koštati 1,7 milijuna dolara pa je dubok kupovni džep ovdje i najvažniji uvjet. Za one koji se pak ne mogu odvojiti od misli da ispred lica nemaju vjetrobransko staklo, u McLarenu su mislili i na to pa nuse i verziju Elve s klasičnim prednjim vjetrobranskim staklom.

McLaren će ukupno proizvesti tek 399 Elvi, a isporuke počinju unutar narednih godinu dana.

Izvor: Popular Science

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti