Mladi u Hrvatskoj ne odvajaju se od pametnog telefona i obožavaju društvene mreže

Instagram im je "naj cool", cijeli dan su na YouTubeu, a s prijateljima komuniciraju preko chata.

Martina Čizmić | 18.10.2017. / 15:59

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Tko su pripadnici generacije koja ne pamti svijet prije interneta i mobitela, koja umjesto televizije gleda YouTube, a najnovije trendove prati na stranicama svojih omiljenih influencera?

Kako bi otkrili više o hrvatskoj generaciji Z, agencija DIALOG komunikacije u suradnji s JoomBoosom provela je prvo istraživanje o mladim ljudima rođenim u drugoj polovici 90-tih i početkom 2000-ih godina.

Rezultati istraživanja pokazuju da 87 posto pripadnika generacije Z svakodnevno koristi društvene mreže, a njih 92 posto smatra Instagram naj cool društvenom mrežom. YouTube prati čak 94 posto ispitanika, na kojem četvrtina provodi gotovo cijeli dan. Mobitel najčešće koristi 87 posto ispitanika, a većinom ga koriste za gledanje YouTubea (45%). Za komunikaciju s prijateljima koriste Facebook Messenger, Instagram i WhatsApp.

Skoro svi pripadnici generacije Z (97%) prate nekog influencera, a 59 posto ispitanika kupuje proizvode i usluge koje ta osoba preporučuje. Od influencera koje prate posebno su istaknuli JoomBoosovce Filipa Dejanovića poznatog kao Sikrta, Matiju Lazarevića poznatog kao Lay Z, Marka Vuletića i Davora Gerbusa.

Dio istraživanja bio je posvećen i omiljenim brendovima generacije Z. U kategoriji hrane, prvo mjesto zauzeo je McDonald's, dok se u kategoriji pića istaknula Coca-Cola. Među kozmetičkim brendovima ispitanici su izdvojili marku Essence, a u kategoriji tehnologije Samsung. Kao najomiljeniji brend među generacijom Z posebno se istaknuo adidas koji je zauzeo prva mjesta u kategorijama obuće i odjeće, a ispitanici su ga posebno izdvojili i kao brend bez kojeg ne mogu živjeti.

 Generacija Z nova je generacija potrošača, prema čijim se vrijednostima i navikama mijenja globalna i lokalna medijska scena, kao i komunikacija brendova. Ponosni smo što smo ih u DIALOGU kao prvi u Hrvatskoj prepoznali kao ciljnu skupinu kojoj vrijedi posvetiti posebnu pažnju, jer oni danas kreiraju trendove koji će trajati i u godinama koje dolaze, prokomentirala je rezultate istraživanja direktorica agencije DIALOG komunikacije Marina Čulić.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti