Može li Tesla i njegov Model 3 ugroziti dominaciju automobilskih divova?

Tesla je trenutno na prekretnici, a Model 3 će presuditi može li se ovaj, do sad mali proizvođač električnih automobila, nositi s automobilskim divovima.

B.F.M./M.Č. | 30.07.2017. / 08:24

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kad je prije 10 godina Elon Musk najavio Teslin Model 3, rijetki su vjerovali da će se ta najava i ostvariti. No, ovih su dana i službeno prvi primjerci tog automobila predani svojim novi vlasnicima.

Za sad je proizvedeno tek pedesetak primjeraka, koji su većinom uručeni radnicima u Teslinoj tvornici i rezervirani za testiranje.

Na svečanoj ceremoniji ispred Tesline tvornice u Kaliforniji, Musk je pokazao automobil vrijedan 35 000 dolara (220 tisuća kuna), crveni Model 3, koji s jednim punjenjem može prijeći čak 350 kilometara.

Verzija većeg dometa ovog automobila stoji 44 000 dolara (277 tisuća kuna)  i moći će s jednim punjenjem proći 500 kilometara. Radna ploča nema ni gumbe ni ručice, već 15-inčni ekran osjetljiv na dodir koji se nalazi desno od vozača i služi za upravljanje svim funkcijama.

Musk je priznao kako će masovna proizvodnja Modela 3, barem u prvih šest mjeseci biti pravi pakao. Naime, raniji modeli, Model S i Model X, kasnili su s isporukom zbog problema u proizvodnji i nedovoljno kvalitetne izrade. Musk se nada da će Model 3, koji je značajno jednostavniji, ipak pojednostaviti proces proizvodnje i izbjeći takve probleme.

Pola milijuna ljudi rezerviralo je svoj primjerak Modela 3, a novi kupci svoj primjerak vjerojatno neće moći dobiti prije kraja 2018., istaknuo je Musk.

Podsjetimo, prilikom rezervacije koja je bila otvorena za kupce iz cijelog svijeta trebalo je uplatiti 1000 dolara koje, u slučaju odustanka od kupovine, Tesla refundira.

Kako izgleda testna vožnja u novom Tesli, provjerite sami. Inače, procjenjuje se kako će kupci u Europi prve primjerke preuzeti početkom sljedeće godine.

Hoće li Tesla preteći BMW, Mercedes i Lexus?

Tesla se trenutno suočava s ozbiljnim izazovima u proizvodnji Modela 3. Pola milijuna vozila koje su se obvezali proizvesti sljedeće godine, šest je puta više od broja vozila koje je proizveo 2016.

Uspije li ostvariti cilj i proizvesti (a onda i prodati) toliko automobila,  Tesla bi mogao preteći BMW, Mercedes ili Lexus u SAD-u.

Vrijednost dionica Tesle veća od General Motorsa i Forda

Cijena Teslinih dionica porasla je za 54 posto od početka godine i procjene Tesline vrijednosti sada prelaze vrijednost tradicionalnih suparnika poput General Motorsa i Forda. No, Tesla je do predstavljanja Modela 3, od početka godine, potrošio i više od 2 milijarde dolara.

Do sad je Tesla funkcionirao poput malog proizvođača luksuznih električnih vozila, s karizmatičnim, zabavnim izvršnim direktorom koji redovito komunicira s obožavateljima preko Twittera.

Tesla pokušava postati masovni proizvođač i proizvoditi automobile koje si prosječni kupci mogu priuštiti.

Model 3 dio je Muskovog šireg plana da izgradi kompaniju čiste energije koja, među ostalim, nudi i solarni krov..

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti