I Velika Britanija će zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša

Ovo je još jedan dokaz kako se Europa polako, ali sigurno priprema za budućnost u kojoj na cestama više neće biti vozila s benzinskim i dizelskim motorima

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 27.07.2017. / 11:55

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Sve je veći broj zemalja koje namjeravaju zabraniti prodaju automobila koje pokreću fosilna goriva te benzince i dizelaše žele zamijeniti električnim vozilima (odnosno vozilima na alternativni pogon) – Norveška i Nizozemska to su najavile već do 2025., Nijemci do 2030., a nedavno su zabranu prodaje najavili i Francuzi. U Francuskoj se automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem više neće prodavati nakon 2040. godine, a ovog tjedna isto su najavili i u Velikoj Britaniji u kojoj bi zabrana prodaje ovih vozila također trebala nastupiti za 23 godine.

Glavni razlog ovakve odluke jest onečišćenje zraka i prijetnja za zdravlje koju predstavljaju današnji automobili te je glasnogovornik vlade poručio: "Loša kvaliteta zraka najveći je zdravstveni rizik u Velikoj Britaniji i vlada je odlučna poduzeti snažne mjere što je prije moguće". Iz Greenpeacea kažu da je 23 godine predugo razdoblje jer će i više od deset godina nakon toga ljudi voziti automobile koje pokreću fosilna goriva koja su kupili do 2040.

Promjena na električne automobile bit će postupna jer naše dugogodišnje navike ne mogu se promijeniti preko noći, no kako je rekao britanski ministar zaštite okoliša Michael Gove, svi se trebaju pripremiti za velike promjene koje nam slijede s kojim se žele riješiti ne sam zdravstveni problemi koje uzrokuje zagađenje zraka, već i širi problemi vezani uz klimatske promjene. Ministar prometa Chris Grayling obećao je "zelenu revoluciju u prometu", najavivši da će do 2050. gotovo sva vozila na britanskim cestama imati nultu emisiju štetnih plinova.

Ova odluka ima veliku političku važnost u Velikoj Britaniji zbog sve veće zabrinutosti oko zagađenja zraka, ponajviše u velikim gradovima poput Londona, napominju na New York Timesu i dodaju kako je onečišćenje zraka jedan od uzroka smrti između 23 i 40 tisuća ljudi godišnje u ovoj zemlji. Dok dio stručnjaka hvali ovakav dugoročni potez, mnogi se pitaju što je s kratkotrajnim mjerama s kojima bi se povećala kvaliteta zraka i smanjilo zagađenje.

Ipak, ovo je još jedan dokaz kako se Europa polako, ali sigurno priprema za budućnost u kojoj na cestama više neće biti vozila s benzinskim i dizelskim motorima te se tim promjenama prilagođavaju i proizvođači automobila koji razvijaju sve više električnih vozila. 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti