Traže se reforme: Poznati glazbenici 'u ratu' s YouTubeom

Za samo pet minuta na YouTubeu možemo pronaći 250 pjesama za koje glazbenici ne dobivaju nikakav novac, a ova će kompanija zaraditi od oglasa

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 23.06.2016. / 09:47

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Veliki broj poznatih glazbenika, uključujući Taylor Swift, Katy Perry, Paula McCartney, Queens of the Stone Age i brojni drugi potpisali su peticiju s kojom žele reformu zakona (Digital Millennium Copyright Act – DMCA) starog dvadesetak godina koji na stranicama i servisima poput YouTubea omogućuje legalno pohranjivanje korisničkog sadržaja zbog čega je, smatraju potpisnici ove peticije, gotovo nemoguće spriječiti dijeljenje i pohranu ilegalnog sadržaja. Oni smatraju kako je ovaj zakon zastario (kada je donesen nije postojao niti YouTube niti glazbeni streaming servis) i nije u skladu s novim trendovima na tehnološkom i glazbenom tržištu, dok YouTube s kojim glazbenici već dugo 'ratuju' i druge kompanije iskorištavaju taj zakon u svoju korist, a na štetu glazbenika i diskografskih kompanija.

Google i YouTube prikazuju reklame uz sav sadržaj i na njemu zarađuju veliki novac, dok glazbenici nisu uopće plaćeni ili nisu dovoljno plaćeni, komentirao je prošle godine u jednom intervjuu Thom Yorke iz Radioheada i dodao kako se ove kompanije tuže kada korisnici koriste ad blockere i smatraju kako to nije pošteno – odnosno, nije pošteno kada oni ne zarađuju, ali nemaju ništa protiv situacije u kojoj se oni bogate na račun drugih. 'Nemam rješenje za ovaj problem, znam samo da YouTube zarađuje na račun brojnih glazbenika koji ne ostvaraju nikakav profit', dodao je Yorke.

Patrick Carney iz grupe Black Keys koja je prije nekoliko godina gostovala i u Hrvatskoj, na Twitteru je napisao kako vjerojatno u samo pet minuta na YouTubeu može pronaći 250 pjesama za koje glazbenici ne dobivaju nikakav novac. Iz Googlea, odnosno YouTubea do sada nisu komentirali ovu peticiju, a bit će zanimljivo vidjeti hoće li u budućnosti doista doći do promjene ovog zakona koja bi mogla itekako utjecati na sadržaj koji će nam biti dostupan na YouTubeu i drugim video i glazbenim servisima.  

Izvor: Digital Trends

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti