Mate Rimac na pitanje je li Neveru vozio njegov direktor prodaje: "Nećemo iznositi privatne informacije"

Internetom se danas proširila snimka najnovijeg Rimčevog automobila - Nevere - u vožnji državnom cestom kod Dubrovnika. Manijačenje prometnicom brzinom od 232 km na sat komentirao je i sam Rimac - no ne želi potvrditi identitet osobe koja je u službenoj odjeći tvrtke automobil vozila ni kakve će sankcije u tvrtki imati.

Dnevnik.hr/Hina | 03.06.2021. / 20:29

Javnost je Mate Rimac pokušao uvjeriti kako iza ovog ugrožavanja sudionika u prometu ne stoji želja da o jurilici pričaju svi - bez obzira što si je ne mogu priuštiti.

Sila kao nijedna druga - tako Rimac oglašava najnoviji hiperautomobil iz svoje tvornice. Pa je, sila kao nijedna druga, projurila državnom cestom kod Dubrovnika - brzinom od 232 kilometra na sat. A ograničenje je 90. Vozi ga osoba odjevena u jaknu s oznakom Rimac Automobila.

''Ćorić, ne znam, šta smo bili rekli? Ne znam, nećemo privatne informacije iznositi'', pravdao se Rimac na pitanje je li to bio njegov direktor prodaje, Krešo Ćorić.

No, Rimac se malo odao sam.

''Mi našim kupcima i gostima i zaposlenicima kažemo da je testna vožnja ovdje na javnoj cesti da se treba poštivati propise. Nažalost, jedan kolega to nije izvršio na taj način'', rekao je Mate Rimac.

Iz policije koja je kolegu vozača sankcionirala, kažu, nije bilo prijavljene testne vožnje. O kazni će odlučivati općinski sud u Dubrovniku. Platit će između 5000 i 15.000 kuna, a mogla bi mu biti oduzeta i vozačka dozvola na mjesec dana. Rimac uvjerava da nije riječ o reklami automobila.

''Nije nam potrebna reklama u Hrvatskoj, naši su kupci internacionalni, nije nam drago bilo vidjeti da se to radilo na cesti i da je policija morala intervenirati, žao nam je zbog toga'', izjavio je Rimac.

No kakva god igrica bila u pozadini - opasna je.

''Riskirati živote ljudi koji prolaze cestom, živote ljudi koji su nevini, nedužni, koji se voze prometnicom, a sve zbog toga da bi se bolje prodavao proizvod'', komentira Goran Husinec, prometni stručnjak za Dnevnik Nove TV reporterki Petri Buljan.

Iako je Mate Rimac putem društvenih mreža tvrdio da se vozač policiji javio sam, kako saznajemo - to nije istina. Saznali smo i da ovaj prekršaj nije ispunio elemente obijesne vožnje, pa automobil nije mogao biti oduzet. Ne slaže se s tim prometni stručnjak.

''Ovo je jedan od najtežih oblika obijesne vožnje jer se radi o dvosmjernoj cesti po kojoj dolaze vozila sa suprotne strane i velika je vjerojatnost za direktan sudar, a pri takvim brzinama nitko u niti jednom osobnom vozilu nema šanse'', govori Husinec.

Srećom - nitko nije stradao. Sve ovo događa se u Dubrovniku gdje su Rimac Automobili okupili 80-ak kupaca, suradnika i distributera kako bi im prezentirali automobil vrijedan dva milijuna eura.

Velebno predstavljanje u Dubrovniku

Tvrtka Rimac Automobili nakon prošlotjednog predstavljanja za svjetske medije u Zadru i na Pagu, svoj novi automobil Rimac Nevera tri će dana predstavljati u dubrovačkom Hotelu Sun Gardens za 80 potencijalnih kupaca i distributera diljem svijeta.

Izvršni direktor Rimac Automobila Mate Rimac izjavio je u četvrtak novinarima kako je jako ponosan što je Nevera oduševila svjetske medije.

"Dokazala je sve što smo o autu govorili. Došlo nam je osamdeset ljudi od SAD-a preko Europe do Japana, što je dosta dobro s obzirom na ograničenja u putovanju. U tri dana ćemo im na različite načine predstaviti auto, tvrtku i Hrvatsku. Vozit će auto na cesti, a moći će ga i konfigurirati, birati boje, sjesti s našim dizajnerima i naručiti svoje vozilo", rekao je Rimac.

Dodao je kako su neke narudžbe primili i prije testnih vožnji za kupce.

Nakon Dubrovnika vozila će biti predstavljena na sajmovima i privatnim događajima diljem svijeta. Isporuka počinje svakako ove godine, ali je Rimac upozorio na velik problem na svjetskom tržištu s dobavom mikroprocesora i čipova.

"To je totalna katastrofa i zbog toga velike tvornice zatvaraju proizvodnju. Kao malom proizvođaču jako nam je teško trenutno doći do mikroprocesora. Jedno vozilo ima 74 računala i tisuće elektroničkih komponenti. Nadamo se da ćemo to riješiti i isporučiti značajne količine, a iduće godine pedeset vozila", naveo je Rimac.

Gotovo cijeli razvoj i dizajn Nevere su rađeni u Hrvatskoj, kao i velik dio vozila. "Imamo vlastitu strojnu obradu i proizvodnju karbona, sva elektronika i ožićenje, baterijski sustav. Integracija je velika, ali radimo i komponente za mnoge druge, što je puno značajniji doprinos hrvatskom gospodarstvu u idućem razdoblju", rekao je Rimac.

Dodao je kako u izvedbi vozilo dosta pomiče granice.

"S 1900 KS najsnažniji je auto ikad proizveden. Od 0 do 100 stigne ispod dvije sekunde, a do četvrt milje ispod devet sekundi, što ga čini najbrže ubrzavajućim autom ikad na cesti. Ima najveći baterijski paket na tržištu, od 120 kilovatsati (kWh), te najbrže punjenje s maksimalnom snagom punjenja od 500 kilovata (kW)", objasnio je Rimac.

Naglasio je kako je upravo vozilo Nevera bio cilj kada je pokrenuo vlastitu tvrtku.

"'Concept One' bio je samo koncept i priprema za ovo, ali tada nismo imali ni znanje ni novac ni alat opremu ni kapaciteta za ovo uraditi. Trebalo nam je deset godina da dođemo u stanje proizvesti ovakav auto. On je nama pokazatelj kakvu tehnologiju možemo smisliti i što možemo raditi za druge proizvođače, odnosno ulagače Porsche i Hyundai. Naravno da želimo izgraditi snažan biznis u proizvodnji sportskih automobila", izjavio je Rimac.

"Krenuli smo u državi u kojoj nije bilo znanja za ovako nešto ostvariti. Kad sam počeo na fakultetu rekli su mi da je u Hrvatskoj nemoguće proizvesti auto te da što prije odustanem pa će manje ljudi sa mnom potonuti. Morali smo stvoriti to iskustvo i znanje. Prije si nismo mogli priuštiti strane stručnjake, a sada možemo. Imamo preko četrdeset nacionalnosti. Tisuću ljudi godinama radi danonoćno na stvaranju Nevere. Imamo tim koji je u stanju razviti i proizvesti najsloženiji auto s vrhunskim performansama od početka do kraja", poručio je Rimac.

"Jako smo ponosni što smo u Hrvatskoj i to svugdje ističemo. To se vidi i na dizajnerskim elementima kravate na vozilu, ali i na imenu vozila. Želimo kupce i medije dovesti u Hrvatsku, gdje se neće samo oduševiti vozilom i tvrtkom, već im ispričamo o Smiljanima i Tesli, prošetaju zidinama, voze se našim Greypovima po brdima. Ljudi kupuju doživljaj i žele biti dio nečeg. Hrvatska je nerazdvojan dio naše priče i to je jako dobra sinergija", odgovorio je novinarima, upitan zašto je izabrao Dubrovnik za prezentaciju. 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti