Sve više ljudi s novcem upravlja putem mobilnog i internetskog bankarstva te 'keš' koriste samo u rijetkim prigodama. Iako su kupovina, prebacivanje novca i plaćanje računa putem računala i mobitela puno brži i jednostavniji, korisnici moraju biti na oprezu jer uvijek postoje određene opasnosti te bi hakeri mogli iskoristiti najmanju grešku samih korisnika, ali i grešku, odnosno sigurnosne propuste u bankarskom sustavu i isprazniti račune korisnika. Upravo se to prije nekoliko dana dogodilo britanskoj banci Tesco – tijekom vikenda hakeri su ispraznili račune tisuće njihovih korisnika i ukrali više od tri milijuna dolara. Prvotne informacije govorile su kako su se hakeri domogli novca s računa više od 20 tisuća korisnika, no iz Tesca kažu kako je novac ukraden s računa oko devet tisuća korisnika te su, što je naročito važno, napomenuli kako se hakeri nisu dokopali privatnih informacija korisnika.
Napad je otkriven u nedjelju kada su šokirani korisnici vidjeli nule na računima, nakon čega je Tesco privremeno blokirao sve online transakcije dok se ne pronađe način na koji su hakeri ispraznili račune. U ovakvim situacijama kada preko noći s bankovnih računa 'nestane' cijela ušteđevina, vlasnici računa u šoku su jer ne znaju kakva je procedura i kada će, odnosno hoće li opet dobiti svoj novac natrag. Srećom za korisnike računa kojima su hakeri počistili račune, iz Tesca su objavili kako su već vratili sav ukraden novac (radi se o oko 3,1 milijuna dolara), ali osim financijskih gubitaka za banku, puno teže će im pasti gubitak ugleda te je pitanje kako će sada uvjeriti trenutne i sve potencijalne buduće klijente kako je njihov IT sustav siguran, odnosno da se ponovno neće dogoditi slični incidenti. Sve usluge Tesca, uključujući i online usluge, sada su dostupne, no i dalje nije poznato tko su napadači koji su ukrali milijune i na koji način su se uspjeli provaliti u račune korisnika i isprazniti novac s njih.
Izvor: Digital Trends