Kako obična pekara može unaprijediti biznis na vrlo jednostavan način?

Ako pročitate ovaj naslov, vjerojatno ćete se upitati: kakve veze pekara ima s temama koje pišemo na ZIMO?

Saša Fišter sasa@zimo.co | 09.03.2013. / 18:24

Kako obična pekara može unaprijediti biznis na vrlo jednostavan način?

Ako pročitate ovaj naslov, vjerojatno ćete se upitati: kakve veze pekara ima s temama koje pišemo na ZIMO?

No priča je malo drugačija. Danas, kada sam se vraćao kući, po glavi mi se motalo pitanje o pekari. Da sam vlasnik pekare, što bi napravio da unaprijedim posao — povećam prodaju?

Iako na prvu zvuči neobično, stvar je zapravo vrlo jednostavna — treba samo malo razmisliti i probati nešto novo. Bez brige, neću otvoriti svoju pekaru jer imam ionako puno posla, no možda nekome pomognem u nečem novom.

Naime, svi znamo kako izgleda klasična pekara. Uđete unutra, vidite izbor peciva i hrane općenito i možda pronađete neki frižider s mliječnim proizvodima. No kako biste se osjećali da se u kutu pekare nalazi mali stolić za degustaciju? Primjerice, tamo testirate nova peciva. Isto tako softveraši testiraju svoje proizvode, istražuju imali li to “prođu” na tržištu. Vi kao vlasnik pekare imate direktni kontakt s ljudima — znači ne morate zapošljavati agencije da rade istraživanje, možete dobiti direktan feedback od ljudi — može li bolje?

Dakle, ono što mi je palo na pamet. Istražite po webu što se nudi od proizvoda, a koji bi se dobro uklopili u vaš asortiman. To znači da nećete prodavati svinjske polovice u pekari gdje najviše prodajete pecivo od čokolade, no možda bi moglo dobro proći pecivo s čokoladom i narančom? Ili možda pecivo s topljenim sirom, zagrijanog u mikrovalnoj s malo ketchupa? Ok kužite poantu.

Vjerujem da na webu možete pronaći milijun razno raznih recepata za peciva. Zašto ne biste probali ponuditi ljudima nešto novo? Uzmite tjedan dana i svaki dan ispecite 20-ak novih peciva (proizvoda). Stavite mali stol s natpisom “Kušajte novo pecivo”. Uslužite vaše kupce i pitajte ih za mišljenje. Nemate što izgubiti, jer nećete sigurno propasti ako napravite novo pecivo — njih 20.

Ako vam ljudi kažu “Ovo je izvrsno”, možda bi bilo dobro da postavite pitanje “Biste li kupili to pecivo da ga imamo u svakodnevnoj prodaji?”. Ako je odgovor “Da” onda probajte izvući i cijenu, pitajte ljude koliko bi bili voljni platiti za takvo pecivo, razgovarajte s njima i saznajte informacije direktno od vaših kupaca, jer možda će već sljedeći dan ta ista osoba tražiti vaše novo pecivo.

Sigurno u svijetu postoji takav model, no u 100 različitih pekara koje sam posjetio nikada nisam vidio da zaposlenici pričaju sa svojim kupcima i ne znam zašto ne koriste sve moguće načine kako povećati prodaju. Nije li to bit biznisa? Stvarati nove proizvode i nuditi ih kupcima?

Možda uskoro zakoračim u neku pekaru gdje ću pronaći natpis 'Kušajte novi proizvod' bilo bi to divno!

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti