Kako oformiti svoj tim, kako odabrati ljude koji će činiti tim, koliko ljudi uključiti u tim, koja znanja, vještine, kakav karakter trebaju imati ljudi koji će činiti vaš tim, koju ulogu dodijeliti kojem članu tima te na koji način postići funkcionalnost rada u timu?Sve su to pitanja koja traže pomno razmišljanje prilikom formiranja “svojeg” tima.

Neki dan jedan od mojih kolega pričao mi je iskustvo koje je doživio prilikom intervjua za posao. Pripremao se za razgovor za posao na način da je ponavljao pitanja iz struke, međutim ono što se od njega tražilo na razgovoru s jednim o naših poznatih menadžera je da ga uvjeri u sustav vrijednosti koji poštuje i način na koji će svojom lojalnošću doprinijeti njegovom timu. Možda takav način postavljanja prioriteta na prvu zvuči pomalo neobično, pitate se kako je poslodavac znanje, vještine, iskustvo stavio tek na drugo i treće mjesto, međutim povjerenje, lojalnost i povezanost članova tima ključni su za uspješno funkcioniranje tima.

Važni faktori kod osnivanja tima su i veličina tima, potrebna znanja i vještine te timske uloge. Smatra se da broj članova tima ne bi trebao biti manji od 5 i veći od 12. Previše članova tima dovodi do disfunkcionalnosti rada u timu, otežana je komunikacija i koordinacija, a teže je postići i povezanost i povjerenje unutar tima.

Drugi faktor su znanja i vještine članova tima. Vještine potrebne za uspješno funkcioniranje tima su: 1) vještine rješavanja problema i donošenja odluka, 2) vještine upravljanja međuljudskim odnosima (rješavanje sukoba, slušanje, davanje povratnih informacija i ostale interpersonalne vještine) i 3) tehničke vještine. U timu moraju biti prisutne sve vještine i to jednako zastupljene.

Treći faktor su uloge u timu. Vođa tima treba znati pridijeliti uloge pojedincima u timu, a pojedinci moraju biti sposobni prihvatiti svoju ulogu unutar tima jer svaka uloga na svoj način pokreće tim prema izvršenju cilja. Uloge su: koordinator, pokretač, izvršitelj, kreativac, istraživač mogućnosti, promatrač – procjenjivač, timski radnik i finalizator. Ovih osam uloga smatra se osnovnim ulogama u timu.

Doc.dr.sc. Nina Begičević Ređep docentica je na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu. Područja njenog interesa su: poslovno odlučivanje i teorija odlučivanja, strateško planiranje, metode za višekriterijsko odlučivanje te e-učenje. Na FOI-u predaje kolegije Poslovno odlučivanje, Teorija odlučivanja i Analiza poslovnih odluka.

Autorica je tridesetak znanstvenih i desetak stručnih radova. Radila je na znanstvenim i stručnim projektima, te sudjelovala u radu više međunarodnih projekata. Za svoj rad višestruko je nagrađivana.

Via Regionalni Tjednik