Nakon nedavnog Microsoftovog preuzimanja LinkedIna za kojeg su dali čak 26 milijardi dolara, internetom su se ponovno proširile glasine o potencijalnoj akviziciji Twittera. Na NY Timesu tako, govoreći o vezi tehnoloških kompanija i društvenih mreža, kažu kako je Google kupio YouTube, Yahoo je kupio Tumblr, Facebook Instagram, a sada je Microsoft kupio LinkedIn. 'Ako se ovaj trend nastavi, neizbježno je da će netko kupiti Twitter', komentirao je tržišni analitičar Robert Peck, a s njim se slažu i brojni drugi analitičari i investitori. Iako su dionice i LinkedIna i Twittera u posljednjih pola godine smanjene su za više od 40 posto te usprkos velikim problemima Twittera za koje ova kompanija nije uspjela pronaći rješenje, na NY Timesu kažu kako se nikako ne smije zanemariti velika korisnička baza od više od 310 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, ali i utjecaj koji ova društvena mreža ima.
Prilikom svih velikih svjetskih događaja (bilo pozitivnih poput nogometnih prvenstava i Olimpijade ili negativnih poput nedavnog terorističkog napada na noćni klub u Orlandu), za veliki broj ljudi glavni izvor vijesti i informacija s mjesta događaja upravo je Twitter. Zbog toga analitičari i investitori vjeruju kako je 'Twitter platforma s velikim potencijalom', odnosno 'velika i jedinstvena platforma i poznati i prepoznatljiv brand'. No, priča o popularnosti Twittera ima i drugu stranu medalje jer, ako Twitter ima tako veliki potencijal i njegova akvizicija se čini izvjesnom, pitanje je zašto još nitko nije kupio ovu kompaniju. Razloga je više, a oni se prvenstveno odnose na razočaravajući rast korisnika, nezadovoljavajuće prihode te poslovanje s gubitcima. Također, brojka koja je investitorima i oglašivačima iznimno bitna jest i vrijeme koje korisnici provode surfajući internetskim stranicama i društvenim mrežama, a prema posljednjim informacijama comScorea, korisnici Facebooka u prošlom su kvartalu prosječno provodili 50 minuta dnevno na ovoj mreži, na Yahooovim stranicama provodili su devet minuta dnevno, u prosjeku su LinkedInom surfali oko dvije minute, a Twitterom samo – jednu minutu.
Prednost LinkedIna u odnosu na Twitter jest što ima definiranu korisničku bazu – poslovne profesionalce, zbog čega je Microsoft i preuzeo ovu kompaniju, dok se na Twitter gleda kao na 'izvor vijest i informacija', a ne kao na mrežu za interakciju korisnika, zbog čega se čini logičnim da ih preuzme neka medijska kompanija. No, prema nekim analitičarima najlogičnijim kupcem Twittera čini se Alphabet, odnosno Google – prema tim teorijama, nekoliko sadašnjih direktora Twittera prije je radilo u Googleu, tvitovi se već pojavljuju u rezultatima pretraživanja na Googleovoj tražilici, dok je utjecaj, kao i broj aktivnih korisnika Googleove društvene mreže ionako zanemariv tako da bi im Twitter mogao pomoći u jačanju pozicije na ovom tržištu.
Naravno, ovo su sve nagađanja te je pitanje kakva je budućnost Twittera i koja će kompanija biti dovoljno hrabra i uložiti milijarde dolara u ovu popularnu mrežu kojoj već duže vrijeme nedostaje prava strategija za povećanje broja korisnika i povećanje prihoda.
Izvor: NY Times