Nova popularna društvena mreža: Može li Vero uzdrmati Zuckerbergovo carstvo?

Ako bi netko moga ugroziti Zuckerbergovo carstvo društvenih mreža, onda bi to mogla biti mreža na kojoj nema oglašavanja, botova ni algoritama koji će upravljati sadržajem.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 28.02.2018. / 17:39

Galerija

Iako korisnici najpopularnijih društvenih mreža često kritiziraju ove kompanije zbog konstantnih promjena algoritma i načina prikaza sadržaja, Facebook i Instagram konstantno bilježe porast broja korisnika tako da, usprkos kritikama i nezadovoljstvu, ljudi ipak ostaju vjerni Marku Zuckerbergu i njegovim mrežama. Jedan od razloga, među inim, jest i što su Facebook i Instagram postali toliko jaki i, usprkos mrežama poput Snapchata i Twittera, nemaju pravu konkurenciju.

Ako je vjerovati brojnim medijima, kao i "šuškanjima" s društvenih mreža, čini se kako Zuckerberg ipak može imati malo razloga za zabrinutost jer se u posljednje vrijeme sve više priča o mreži Vero.
Treba napomenuti kako nije riječ o nekoj novoj mreži, jer Vero postoji već neko vrijeme, već su posljednjih dana brojni umjetnici i influenceri s Instagrama pozvali svoje pratitelje da ih prate i na ovoj mreži, a kolika je navala uslijedila, najbolje možemo vidjeti po tehničkim poteškoćama s kojima se susreće Vero jer nitko iz ove kompanije nije očekivao registraciju ovako velikog broja korisnika u kratko vrijeme.

Isti, a potpuno različiti

Vero su neki mediji nazvali novim Instagramom, a osim fotografija i videozapisa, putem ove mreže mogu se dijeliti i članci s interneta, preporučiti drugi sadržaj i slično, a postavke privatnosti mogu se jednostavno urediti. Ovo sve, naravno, nude i druge mreže, no postoje jedna velika razlika – iz ove kompanije kažu kako je Vero jedina "istinska društvena mreža" jer na njoj nema oglašavanja, botova niti algoritama koji će upravljati sadržajem, odnosno filtrirati dostupan sadržaj i prikazivati vam samo one novitete koji odgovaraju algoritmu.

Vero (foto: Vero)

"Sviđa mi se kronološki poredak objava u feedu, jednostavne opcije i mogućnosti objava te nepostojanje agresivnih sponzoriranih objava", komentirala je ovu mrežu za Zimo Andrea Kučiš, Digital Marketing Strategist Nove TV. "Iako trenutno ima nekih bugova, pretpostavljam zbog velikog hypea koji se dogodio u kratkom vremenu, a da na to nisu bili spremni, ostaje nam malo pričekati i vidjeti kako će se stvar razvijati."

Vero će pokazati jesu li korisnici spremni platiti korištenje društvenih mreža

Još jedna velika razlika u odnosu na ostale mreže jest to što Vero neće biti besplatan – prvotni plan kompanije bio je omogućiti besplatno korištenje kompanije samo prvih milijun korisnika, no s obzirom na tehničke probleme zbog kojih se dio korisnika ne može prijaviti na ovu mrežu, odnosno ne mogu ništa objavljivati na njoj, taj je besplatni period produžen. Kada će se početi naplaćivati pretplata i koliko će iznositi, trebali bismo saznati uskoro, a glasine govore kako se radi o nekoliko dolara godišnje.

Veliki broj korisnika kritizira Facebook i Instagram zbog promjene algoritma, povrede privatnosti, praćenja aktivnosti i oglasa koji se konstantno prikazuju, a sada napokon imaju izbor – društvenu mrežu koja nema problema sa svim navedenim, no za njezino korištenje bit će potrebno platiti određeni iznos.

Vero bi nam tako mogao pokazati jesu li korisnici spremni platiti za iskustvo društvene mreže na kojoj neće biti oglasa niti promjene algoritma ili će ipak ostati vjerni dosadašnjim mrežama s kojima, očito, nisu u potpunosti zadovoljni, ali su besplatne.

Vero (Foto: Vero) (Foto: Vero)

Ako Vero zaista prihvate brojni influenceri koje prate deseci milijuna korisnika, a na primjeru Kylie Jenner vidjeli smo koliku moć imaju poznate i utjecajne osobe na društvenim mrežama, onda bi Vero, usprkos pretplati, zaista mogao uspjeti.

Pozitivno iskustvo korisnika

Kakvo je iskustvo korištenja mreže Vero, objasnila je u razgovoru za Zimo Ana Bacinger, modna novinarka koja posljednjih sedam godina vodi blog Little Fashion Paradise, a društvene mreže koristi od samih početaka – na Facebooku je deset godina, a na Instagramu od početka 2011., pri čemu je privatni profil, kada je postao zanimljiv oglašivačima, pretvorila u javni, tj. poslovni profil.

"Zašto Vero? Jer me Facebook i Instagram izluđuju već duže vrijeme. Postali su pohlepni i srozavaju vidljivost na mrežama. Imam i na jednoj i drugoj mreži više od  10.000 aktivnih korisnika, no vidljivost mi je iz dana u dan sve manja i manja... Na obje mreže dominiraju plaćeni postovi, glupe reklame i meni nezanimljiv sadržaj i spam. Vero je nova mreža koja je ponudila najbolje od svih i obećala da neće biti spamanja, pa sam se odlučila pridružiti."

  Ana Bacinger, Vero (Foto: Vero) (Foto: Vero)

Ana je pohvalila i izgled i dizajn te mogućnosti stranice, a iako Vero koristi kratko vrijeme, primijetila je kako se ovoj mreži pridružuje sve veći broj njezinih pratitelja s drugih mreža.

Što se budućnosti Vera tiče, vrijeme će pokazati je li riječ samo o prolaznom trendu ili o novoj virtualnoj destinaciji na kojoj će korisnici moći komunicirati, dijeliti sadržaj i družiti se.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti