Prošle godine iz Googlea su se pohvalili kako su računala koja upravljaju njihovim automobilima puno bolji i sigurniji vozači od ljudi. Iz ove kompanije tada su rekli kako računala nikada ne voze prebrzo, održavaju dovoljan razmak iza drugih automobila, a našalili su se kako nikada nisu pod utjecajem opijata. S obzirom da je nakon godina testne vožnje i velikog broja prijeđenih kilometara zabilježena samo jedna lakša prometna nesreća za koju se može kriviti računalo u Googleovom automobilu (prilikom prestrojavanja u drugu traku automobil je udario u autobus, a srećom nije bilo ljudskih žrtava niti materijalne štete), jasno je kako su, kada je sigurnost u pitanju, inženjeri ove kompanije napravili odličan posao.
Osim Googlea, i brojne druge kompanije testiraju automobile kojima će upravljati računala (ovakva vozila u nekoj daljoj budućnosti trebala bi postati svakodnevica na cestama diljem svijeta), dok je Elon Musk svoje automobile opremio opcijom autopilota. Do sada su na YouTubeu objavljeni videozapisi u kojima su, zahvaljujući ovoj opciji, izbjegnuti sudari s drugim vozilima, no jedan je korisnik objavio video u kojem je autopilot zamalo izazvao sudar i samo je zahvaljujući brzoj reakciji vozača spriječen sudar s vozilom iz drugog smjera. Iako je Musk ranije upozoravao vozače kako moraju biti pažljivi prilikom uporabe ove opcije te uvijek moraju imati ruke na volanu, nedavno se pohvalio kako autopilot smanjuje rizik od prometnih nesreća. 'Vjerojatnost prometne nesreće za pedeset je posto manja ako koristite autopilot', rekao je šef Tesle dodavši kako su do te brojke došli na temelju podataka vezanih uz broj prometnih nesreća i prijeđenih kilometara.
Takva je situacija s prvom verzijom autopilota, a Musk je rekao kako rade na novoj verziji koja će imati neke nove opcije i koja će biti naprednija i sigurnija u odnosu na aktualnu verziju. On vjeruje kako će ovi podaci biti naročito zanimljivi regulatornim tijelima koja će u budućnosti odlučivati o zakonima vezanim uz korištenje autonomnih vozila i opcija poput autopilota jer ako se pokaže kako su računala bolji i sigurniji vozači od ljudi, onda više neće biti prepreka za donošenje zakona prema kojima će autonomna vozili biti ravnopravni sudionici u prometu kao i automobili kojima upravljaju ljudi.
Prije toga trebat će prvenstveno dodatno poraditi na sigurnosti i zaštititi softvera jer bi takvi automobili mogli biti osjetljivi na hakiranje tako da bi hakeri mogli preuzeti kontrolu nad njima, a naravno, uvijek je pitanje tko će snositi odgovornost za prometne nesreće i ljudske žrtve u prometnim nesrećama automobila kojima će upravljati računala.
Izvor: Digital Trends