"Umjetna inteligencija omogućit će liderima više vremena, koje treba ulagati u ono čime ona ne može upravljati"

U poslovanju potrebno je dosta umjetničkih vještina i kreativnosti, smatra Felipe Gomez.

Martina Čizmić | 23.04.2024. / 08:07

Felipe Gomez (Foto: Sander Boer)

Kakve veze imaju glazba i poduzetništvo? Upitate li Felipea Gomeza - jedno bez drugog ne može. Ovaj izvršni je direktor s više od 25 godina globalnog poduzetničkog i općeg iskustva u vođenju smatra da su iznimna izvedba i poduzetnički mentalni sklop presudni za privlačenje i zadržavanje talenata, stvaranje dugoročne vrijednosti te uspješno snalaženje u nesigurnosti.

I baš kao što je u glazbi potrebno biti kreativan, ali i precizan, isto je i u poduzetnišvu. Upravo pomoću klavira, Gomez spaja poslovne koncepte i koncepte vodstva, nudeći tako jedinstveno i zanimljivo iskustvo učenja. Stvarajući paralele između uspješnih lidera i virtuoznih glazbenika, ističe potrebu da pojedinci, timovi i organizacije prihvate virtuozni mentalni sklop u korporativnom svijetu.

Uoči njegovog gostovanja u Zagrebu na konferenciji Future Tense, porazgovarali smo s Gomezom o njegovoj filozofiji, ali i modernim liderima. 

Zapravo, nisam profesionalni pijanist. Glazba i klavir su mi cijeli život bili hobi. Međutim, dali su mi drugačiju perspektivu na moju ulogu lidera u poslovnom svijetu. Kao glazbenik, naučen sam slušati, tražiti harmoniju i težiti savršenstvu kroz praksu. Puno malih navika iz glazbe dalo mi je alate za bolje vođenje, fokusiranje na izvedbu, harmonizaciju i improvizaciju - sve vještine koje su potrebne i u poslovnom svijetu, pojasnio je Gomez na početku.

Glazbenici su često vrlo dobri matematičari, no jesu li također vješti i u poslovanju i liderstvu? Što ih razlikuje od ostalih i koje osobine doprinose njihovom uspjehu?

Osnovna struktura glazbe temelji se na matematici: vrijeme, tempo, intervali, harmonija, itd. To su sve temelji glazbe, ali postoji i sloj osjećaja i emocija koji glazbenicima daje drugačiji pogled na svijet. U poslovanju, moramo se usredotočiti na financije, poboljšanje marži, maksimiziranje profitabilnosti i vrijednosti. Ali također moramo obratiti pažnju na ljudski aspekt poslovanja; težiti izvrsnosti, ali kroz povezivanje s drugima; raditi ono što radimo s ljubavlju i strašću; dopustiti si da budemo ranjivi i doprinosimo vlastitim iskustvima kako bismo pomogli drugima da rastu i napreduju u profesionalnom smislu, dodaje.

Koji su alati i vještine nužni za učinkovito liderstvo? Je li liderstvo nešto prirodno ili se može razviti tijekom vremena?

Vještine dijelim na 3 glavna bloka: metoda, stav i strast. Metoda vodi ka vještini i izvanrednoj izvedbi, Stav stvara bolje veze, a strast potiče inovacije. Ovisno o našim stilovima osobnosti, možda smo jači u jednoj ili dvije od tih triju, ali uspjeh dolazi kada smo svjesni svih triju dimenzija i radimo holistički na razvijanju vrlina kako bismo rasli u svim tim područjima. Trebamo iskoristiti svoje prirodne talente, ali prirodni talenti nisu dovoljni. Svi moramo naporno raditi kako bismo razvili te navike dobrog djelovanja koje će nas učiniti virtuozima u svemu što radimo, ističe Gomez. 

Spomenuli ste "mindset virtuoza". Možete li pojasniti taj koncept? Što on podrazumijeva i kako ga možemo prepoznati kod pojedinaca? Možete li navesti primjere lidera koji utjelovljuju taj mindset?

Virtuoz je osoba puna vrlina, a vrline su navike dobrog djelovanja. Osoba koja radi na razvijanju vrlina tijekom svog života pronalazi put do ispunjenja i sreće. Zato je Aristotel rekao da oni koji traže vrline žive "dobrim životom". Moj poziv je da izgradimo svijest o ovom tisućljetnom konceptu i primijenimo ga u našim životima. Nadahnuti velikim virtuozima glazbe i koristeći glazbu kao metaforu, pokazujem moć vrline u podizanju izvedbe, pronalaženju svrhe i postizanju izvrsnosti, pojašnjava. 

Felipe Gomez (Foto: Future Tense)

Glazbenici se obično smatraju kreativcima i umjetnicima. Kako osobe s ovim osobinama mogu uspjeti u korporativnim ili poslovnim okruženjima?

U poslovanju potrebno je dosta umjetničkih vještina i kreativnosti. U krajnjem slučaju, to su razlikovni čimbenici koji mogu učiniti tvrtku uspješnom. Zašto onda ne bismo njegovali te osobine s istim fokusom i entuzijazmom s kojim njegujemo intelektualne vještine?

Očekujete li da će nove tehnologije, poput umjetne inteligencije, promijeniti stilove liderstva i ulogu lidera? Hoće li lideri u budućnosti trebati upravljati i ljudima i umjetnom inteligencijom?

Umjetna inteligencija omogućit će liderima više vremena. To vrijeme treba se ulagati u ljudske dimenzije kojima umjetna inteligencija ne može upravljati: izgradnju odnosa i povjerenja. Dok umjetna inteligencija stvara, analizira i pomaže nam u radu, to vrijeme trebali bismo uložiti u produbljivanje odnosa, povećanje empatije i dopuštanje našem humanom dijelu poslovanja da procvjeta. Umjetna inteligencija je tu da nas podrži i oslobodi nam vrijeme, kako bismo se mogli fokusirati na zaista važne stvari – rast svakog od nas kao pojedinca te stvaranje jačih i boljih odnosa.

Govorit ćete na konferenciji Future Tense powered by Lürssen u Hrvatskoj. Koje teme mogu očekivati sudionici konferencije?

Teme o izvanrednoj izvedbi razvojem vrlina, sreće i dobrog života, istaknuo je na kraju Gomez.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti