Zbog Facebookove promjene algoritma brojni portali zabilježili veliki pad prometa

Promjenom algoritma dijeljenje sadržaja s portala više nije u prvom planu, već su sada u fokusu videozapisi.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 20.06.2023. / 13:32

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Meta često radi manje ili veće promjene na svom algoritmu za Facebook, a jedna od posljednjih promjena algoritma zabrinula je brojne izdavače i vlasnike internetskih portala. Mnogi od njih velik broj posjeta dobivaju upravo od klikova na Facebooku, tako da u određenoj mjeri ovise o algoritmu te društvene mreže.

Instagram Šef Instagrama objasnio kako radi njihov algoritam i zašto se korisnicima prikazuje određeni sadržaj na toj mreži

Iz Mete, naravno, ne govore previše o svom algoritmu, no kako su objasnili iz Echoboxa, analitičke kompanije za društvene mreže, jasno je da je u posljednjih godinu dana Facebook promijenio vrstu objava kojima je dao prioritet na toj mreži. Poveznice na portale pale su u drugi plan i više nisu u glavnom fokusu, dok je naglasak stavljen na videozapise, što i ne čudi s obzirom na popularnost TikToka.

Prema podacima Echoboxa, posljednja promjena koju je Facebook napravio na svom algoritmu u svibnju dovela je do dramatičnog pada prometa brojnih medijskih internetskih stranica. Negativne promjene, prema izvorima s kojima su razgovarali novinari Gizmoda, počele su još prije godinu dana, dodatno su utjecale na pad prometa u veljači i s vremenom se situacija ponovno pogoršala. Kako je riječ o platformi o koja, ovisno o stranici i portalu, može donijeti i četvrtinu ili više klikova, jasno je koliko se te promjene odražavaju na broj posjetitelja, što onda, naravno, utječe i na poziciju kompanije, tj. portala na tržištu oglašavanja.

Osim same promjene algoritma, izdavači kritiziraju i činjenicu što Meta nema nikakvu komunikaciju prema njima. Nikada ne znaš što će se promijeniti. Zato je teško planirati za budućnost, komentirao je za Gizmodo Robert Chappell, izvršni urednik neprofitne medijske organizacije Madison 365. Naglasio je kako su prepušteni milosti i nemilosti platformi trećih strana, o čijim algoritmima ovise njihove performanse i prihodi.

Mark Cuban Poznati poduzetnik smatra da Twitterov algoritam najviše odgovara jednoj osobi

Na iste probleme upozorio je i Nicholas Carlson, izvršni urednik Insidera, na čijim je stranicama također zabilježen pad prometa, pregleda videozapisa i pretplata. Objasnio je kako se čitanje i gledanje na stranicama mijenjaju u okruženju u kojem se poveznice više ne dijele preko Facebooka. Na Gizmodu kažu kako je ova promjena koja je uzrokovala pad prometa jedan od razloga nedavnih problema za medijske kompanije, poput bankrota Vice Medije i gašenja BuzzFeed Newsa.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti