O Waymu i njihovim autonomnim automobilima većinom čitamo samo pohvale. Njihovo je računalo, više su puta naglasili iz tvrtke, najbolji vozač na svijetu - nema problema s umorom, ne pije, poštuje sva prometna pravila i znakove, ne vozi iznad ograničenja, a u odnosu na automobile kojima upravljaju ljudi, puno rjeđe sudjeluju u prometnim nesrećama.
Iako je tehnologija koju su razvili i testiraju je 15-ak godina iznimno impresivna, ona nije savršena. Vidjeli smo to na više primjera do sada, a jedan od njih je s kraja prošle godine kada je jedan muškarac u Waymovom robotaksiju ostao, kako je to naglasio u svojoj objavi na LinkedInu - zatočen u automobilu.
Naime, dok se poduzetnik Mike Johns žurio na aerodrom, umjesto da ga robotaksi odvede na planiranu destinaciju, vozilo je samo kružilo po parkiralištu.
Ne mogu izaći iz automobila. Je li ovo hakirano? Što se događa? Osjećam se kao u filmu. Šali li se netko sa mnom?, komentirao je dok se snimao u vozilu koje je cijelo vrijeme kružilo po parkiralištu.
U slučaju kada dođe do ovakvih situacija postoji određeni protokol. Kako je Johnsu objasnila agentica službe za korisnike, on je na svom telefonu trebao otvoriti aplikaciju putem koje je naručio prijevoz, a ona će onda zaustaviti automobil, no niti ona nije odmah uspjela u tome.
Iako su neki mediji objavili kako je Johns zbog incidenta s Waymom zakasnio na svoj let, iz ove tvrtke kažu kako je cijela situacija s kruženjem po parkiralištu trajala kojih pet minuta, nakon čega je on otišao na aerodrom na koji je stigao na vrijeme. Iz Wayma kažu kako mu nisu naplatili vožnju. Dok je Johns izrazio razočaranje činjenicom što ga nitko iz Wayma nije kontaktirao - niti mailom, porukom ili pozivom, iz Googleove tvrtke kažu kako su ga pokušali kontaktirati glasovnim pozivom.
Do problema s robotaksijem došlo je, objasnili su iz Wayma, zbog softverske greške koja je ispravljena tako da se slični incidenti više ne bi trebali događati, iako je jasno kako s tehnologijom nikada ne možete biti sigurni. Za Johnsa ovo svakako nije bilo ugodno iskustvo i prilično se šokirao - osjetio je nemoć jet nije mogao ništa napraviti kako bi zaustavio automobil te nije znao koliko bi ta situacija mogla potrajati. Ne treba niti naglašavati što bi se moglo dogoditi da je do takvog problema došlo u nekim drugim uvjetima - pri velikoj brzini na cesti punoj automobila ili negdje u blizini pješaka.
Usprkos ovom problemu, treba naglasiti kako je broj Waymovih vožnja svakog tjedna veći od 100 tisuća te do sada nisu zabilježeni nikakvih veći incidenti, a putnici su manje-više zadovoljni s iskustvom prijevoza koje opisuju čak i - dosadnim.
Izvor: LA Times