Mogu li telekomunikacijske mreže izdržati rad od kuće milijuna ljudi?

Mnogi prijavljeni na internet kod kuće koriste vlastiti Wi-Fi za pozive s kolegama, prijateljima i rođacima. To povećava potrošnju podataka preko fiksnih mreža.

Martina Čizmić | 18.03.2020. / 10:05

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Neki europski telekomunikacijski operateri prijavili su probleme s prijavom na mrežu otkako milijuni rade od kuće zbog pandemije koronavirusa, zbog čega je povećano korištenje podatkovnog prometa za 30 posto.

Britanski O2, u vlasništvu španjolske Telefonice, priopćio je kako su neki korisnici imali poteškoća s govornim uslugama otkako su mnogi pobjegli kućama kako bi izbjegli izlaganje virusu.

Tvrtka je ubrzo objavila da se glasovne usluge na mrežama 2G, 3G i 4G vraćaju u normalu i ispričala se korisnicima.

Italija, Španjolska i Austrija uvele su stroge karantene kako bi suzbile širenje koronavirusa. Njemačka, najveća europska ekonomija, zatvorila je škole i restorane.

Zbog toga je došlo do većeg korištenja podatkovnog i glasovnog prometa, ali se promijenio i način komunikacije među ljudima.

Mnogi prijavljeni na internet kod kuće koriste vlastiti Wi-Fi za pozive s kolegama, prijateljima i rođacima. To povećava potrošnju podataka preko fiksnih mreža.

Istovremeno, više poziva uspostavlja se preko mobilnih mreža nego preko aplikacija poput WhatsAppa jer ljudi provjeravaju svoje starije članove obitelji koji su u najvećoj opasnosti od koronavirusa, a rjeđe koriste aplikacije.

Njemački Vodafone objavio je da je podatkovni promet manje korišten tijekom dana, a više navečer jer ljudi, lišeni mogućnosti odlaska u kafiće ili kina, provode više vremena na kauču i koriste streaming usluge.

U ponedjeljak se činilo da je nedjelja, rekao je glasnogovornik Alexander Leinhos.

Njemački Vodafone, Deutsche Telekom i Telefonica Deutschland objavili su da njihove mreže funkcioniraju.

U ovom trenutku bilježimo povećanje podatkovnog prometa, objavio je Deutsche Telekom, glavni operater na njemačkom tržištu.

Naše platforme dosad su dobro radile.

Izolirani slučajevi problema s povezivanjem na mrežu vjerojatno se događaju jer ljudi isprobavaju nove aplikacije za videokonferencije i tako preopterećuju servere na kojima se te videokonferencije izvode, rekao je izvor iz njemačke telekomunikacijske industrije.

Francuska telekomunikacijska grupa Iliad priopćila je kako ne primjećuje gužve na mreži zbog uvedene izolacije u Francuskoj i Italiji.

(Hina)

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti