Sve više Hrvata uvodi optiku, a uz brzine raste i količina podataka koju troše

SMS i MMS poruke su pak nastavile trend pada, jer je SMS-ova poslano 21 posto manje, a MMS-ova 30 posto manje.

Hina | 12.12.2022. / 10:15

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Na tržištu elektroničkih komunikacija u prva tri tromjesečja ostvareno je gotovo devet milijardi kuna ukupnih prihoda što je 3,2 posto više nego lani, čemu je najviše pridonio rast prihoda od širokopojasnog pristupa internetu, najma mreže i vodova te naplatne televizije, podaci su HAKOM-a.

Osim ukupnih prihoda, na tržištu elektroničkih komunikacija nastavio se u prva tri tromjesečja i pozitivan trend ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN), koja su za 17 posto viša, kao i ulaganja u bazne stanice (BTS) u mrežama pokretnih komunikacija, koja su devet posto viša nego u istom razdoblju prošle godine. Iz HAKOM-a (Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti) pritom ne navode iznose ulaganja.

Slika nije dostupna DZS objavio podatke: Evo za što Hrvati najviše koriste internet

Po segmentima usluga, podaci HAKOM-a za treće tromjesečje 2022. pokazuju da je ukupan prihod od usluga pristupa internetu iznosio 1,6 milijardi kuna, što je 4,4 posto više nego u istom tromjesečju 2021., a za pet posto, na 6,2 milijuna porastao je broj priključaka za pristup. Od toga je većina ili 5,1 milijun priključaka bilo u mobilnoj mreži, što je porast od također pet posto.

Ukupan promet po svim širokopojasnim pristupnim tehnologijama porastao je pak za 26 posto, na 905 milijuna gigabajta.

U mobilnim mrežama ukupan prihod od telefonskih usluga u trećem tromjesečju također je porastao, za 10,4 posto, premašivši milijardu kuna, a u tim je mrežama za 1,6 posto, na 4,6 milijuna povećan i broj korisnika.

S druge strane, nastavio se pad ukupnih prihoda od telefonskih usluga u fiksnim mrežama, na 257,4 milijuna kuna ili za 7,5 posto u odnosu na treće tromjesečje 2021., a u tim je mrežama i dalje sve manje korisnika telefonske usluge, te ih je bilo dva posto manje ili oko 1,2 milijuna.

Od televizije ukupan prihod od 223,3 milijuna kuna za 4,3 posto je viši nego u trećem tromjesečju 2021., pri čemu iz HAKOM-a kažu da broj priključaka naplatne televizije stagnira, jer ih je samo oko 4.000 više nego u trećem tromjesečju prošle godine, a ukupno ih je krajem rujna ove godine bilo 877 tisuća.

Slika nije dostupna Statistika nam nije tako loša: 97 posto tvrtki koristi pristup internetu, ali baš i ne znaju čemu služi oblak

Od ostalih pokazatelja tržišta, iz HAKOM-a važnim ističu što se i u trećem tromjesečju 2022. nastavio prelazak korisnika na optičku ili svjetlovodnu FttH/B tehnologiju, najviše onih koji su do tada koristili pristup internetu bakrenim paricama, pa je tako porastao broj optičkih priključaka za oko 30 posto u odnosu na isto razdoblje 2021. godine.

Povećanje je ostvareno i u podatkovnom prometu putem i nepokretnih i pokretnih mreža, od ukupno 26 posto, kao i od 34 posto u korištenju širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100 Mbit/s.

Osvrću se i na proteklu ljetnu turističku sezonu, koja je za telekome također bila dobra, jer su imali povećan promet u roamingu od stranih državljana/turista, koji su u ljetnim mjesecima potrošili 460 milijuna roaming minuta razgovara, što je porast od dva posto u odnosu na lanjsko ljeto.

SMS i MMS poruke su pak nastavile trend pada, jer je SMS-ova poslano 21 posto manje, a MMS-ova 30 posto manje.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti