Facebook slavi rođendan: 14 godina "lajkanja" i "šeranja"

Od studentske mreže koju je koristilo tek nekoliko stotina studenata na američkim sveučilištima Yale i Stanford, Facebook je u 14 godina narastao do 2,13 milijardi korisnika.

Martina Čizmić | 04.02.2018. / 12:44

Mark Zuckerberg, Facebook (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Pred točno 14. godina nastala je društvena mreža koja je u potpunosti promijenila svijet i bez koje je danas gotovo nemoguće zamisliti život.

Naravno, radi se o Facebooku. Bez obzira koristite li ga svakodnevno ili tek povremeno navratite kako biste provjerili što se novoga događa, on je postao neizbježan dio modernog života. Pa čak i proizvođači pametnih telefona automatski instaliraju Facebook aplikaciju na svoje uređaje.

Iako se u posljednje vrijeme Facebook (kao i ostale društvene mreže) suočava s gomilom problema - od lažnih vijesti, preko zlostavljanja i lažnih profila pa sve do širenja različitih virusa ili krađe podataka - još uvijek ponosno nosi titulu najpopularnije društvene mreže na svijetu.

Od studentske mreže koju je koristilo tek nekoliko stotina studenata na američkim sveučilištima Yale i Stanford, Facebook je u 14 godina narastao do 2,13 milijardi korisnika.

Kako bismo dostojno obilježili ovaj rođendan, prikupili smo nekoliko zanimljivih podataka koje možda niste znali o Facebooku.

The Facebook

Na svom početku Facebook je imao dodatak "the" na početku. No, to je veoma brzo izbačeno iz imena i od 2005. koristimo samo Facebook.

Dijeljenje fotografija

Vjerovali ili ne, na samom početku tvorac Facebooka, Mark Zuckerberg nije smatrao kako bi na toj društvenoj mreži trebalo omogućiti dijeljenje fotografija. Danas se na toj mreži svakgo dana podijeli više od 200 milijuna fotografija.

Propala kupovina

Davne 2007. godine, tada veliki internetski div Yahoo pokušao je kupiti Facebook za impresivnih milijardu dolara. No, dok je Zuckerberg vagao bi li prihvatio ponudu ili ne, iz Yahooa su smanjili ponudu na 850 milijuna dolara, što se Zuckerbergu učinilo malo te je odustao od prodaje. Iz današnje perspektive to se čini kao izvrstan potez.

Like ili Sviđa mi se

Opcija "Like" odnosno "Sviđa mi se" uvedena je tek 2009. godine. Iako su korisnici veoma brzo izrazili želju da se uz "Like" pojavi i "Dislike" odnosno "Ne sviđa mi se", u Facebooku im nisu udovoljili.

Gomila osobnih podataka

Milijarde ljudi diljem svijeta svakodnevno na Facebooku ostavljaju gomilu osobnih podataka koju Facebook sortira i pohranjuje na svojim serverima. Tako, recimo, u Facebooku znaju da se najviše ljubavnih veza prekida pred Božić.

Mračna strana

Koliko god nam je Facebook omogućio da se povežemo sa starim prijateljima i pronađemo nove, toliko je i pokazao svoju mračnu stranu. Mnogo ljudi priznaje da su ovisni o Facebooku, a psiholozi upozoravaju kako pretjerano korištenje društvenih mreža uzrokuje ovisnost, ali i može narušiti psihološko zdravlje ljudi.

Gomila ljudi

Za kraj, želite li vidjeti baš svačiju profilnu sliku na Facebooku? Posjetite stranicu http://app.thefacesoffacebook.com/ . Tko zna možda pronađete nekoga koga ste dugo tražili.

I, koliko dugo vi koristite Facebook?

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti