Facebook je krajem prošle godine najavio aplikaciju Facebook Kids namijenjenu djeci starosti od 6 do 13 godina koja bi im trebala omogućiti sigurnu komunikaciju s rodbinom i prijateljima, odnosno s osobama za koje njihovi roditelji odobre komunikaciju s djecom. Tom prilikom iz kompanije su napomenuli kako su aplikaciju napravili u suradnji s brojnim stručnjacima te da se unutar nje neće prikazivati oglasi niti će se iskorištavati informacije o djeci za prikazivanje oglasa na drugim stranicama. No dok su iz Facebooka komentirali kako će sada najmlađi napokon moći jednostavno i sigurno komunicirati s djedovima i bakama, slati im poruke i smiješne GIF-ove, dio medija prozvao je ovo samo pokušajem Zuckerbergove kompanije da djecu u ranoj dobi uvuče u Facebookov ekosustav kako bi, kada navrše 13 godine, aplikaciju zamijenili "pravim" Facebookom.

Brojne organizacije, civilne grupe, pedijatri i zdravstveni stručnjaci slažu se kako djeca nemaju što raditi na Facebooku, pa makar i na ovakvoj aplikaciji koja je prilagođena najmlađima. U pismu koje su poslali Marku Zuckerbergu, ali i kojim žele upozoriti sve roditelje, napomenuli su kako Facebook Kids predstavlja opasnost za zdravlje i razvoj djece. Dosadašnja iskustva pokazala su kako djeca nisu spremna za online svijet i ne shvaćaju pojmove privatnosti, kao niti opasnosti koje vrebaju na internetu. Također, potpisnici ovog pisma podsjetili su Zuckerberga i na povezanost između korištenja društvenih mreža i depresije te smatraju kako je ovo vrlo neodgovoran potez jer djecu upoznaje sa sličnim servisom. Također, Facebook Kids mogao bi povećati vrijeme koje će djeca provesti ispred ekrana, što bi moglo utjecati na njihov razvoj i stjecanje vještina poput čitanja, razumijevanja ljudskih emocija i općenito razumijevanja i shvaćanja "fizičkog" svijeta.

Iako iz Facebooka tvrde kako su na razvoju aplikacije surađivali s brojnim stručnjacima, Josh Golin iz američke organizacije za djetinjstvo bez reklama rekao je kako djeci ne treba poseban profil na društvenim mrežama za komunikaciju s rodbinom i prijateljima. Dodao je kako se nalazimo u ključnom trenutku u kojem tehnološke kompanije trebaju odlučiti hoće li se ponašati etički i prilagoditi se stvarnim potrebama djece i roditelja ili će im profit i dalje biti apsolutno na prvom mjestu, pa čak i ispred dobrobiti djece. Odgoj djece u digitalnom razdoblju ionako je dovoljno težak za roditelje, a Facebook i njegov veliki doseg i utjecaj samo će dodatno otežati stvari, slažu se stručnjaci koji su složni u razmišljanju kako djeca nisu sprema za profile na društvenim mrežama. Također, usprkos svim mjerama koje su poduzeli u ovoj kompaniji, vjeruju kako će Facebook Kids imati negativan utjecaj na djecu i obitelj.

Novinari CNN-a kontaktirali su s Facebookom kako bi saznali hoće li ovo pismo i upozorenja stručnjaka utjecati na njihove planove s navedenom aplikacijom – glasnogovornica kompanije odgovorila je kako će nastaviti s razvojem aplikacije koja bi trebala pružiti "najbolje iskustvo za obitelji" te je napomenula kako roditelji uvijek imaju kontrolu nad kontaktima i interakcijama djece s drugim osobama preko te aplikacije.

Što vi mislite o Facebooku za djecu od 6 godina? Hoćete li i vi koristiti tu aplikaciju ili ćete djecu držati podalje od Facebooka?

Izvor: The Washington Post

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju