Nakon dvije nesreće sa smrtnim posljedicama pokrenuta je nova istraga sustava za asistenciju u vožnji

U prometnim nesrećama automobila u kojima je bio aktiviran asistent u vožnji poginule su dvije osobe. U oba slučaju došlo je do sudara sa zaustavljenim vozilima i to po noći.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 30.04.2024. / 11:18

BlueCruise (Foto: Ford)

Nakon što je Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu dovršila trogodišnju istragu vezanu uz Teslu i njihov Autopilot, za koji se pokazalo da je bio aktivan u brojnim nesrećama, uključujući i one sa smrtnim posljedicama, sada je pokrenuta nova istraga oko sigurnosti asistenta u automobilima. Riječ je o dvije prometne nesreće, obje sa smrtnim posljedicama, u kojima su sudjelovali Fordovi automobili, a tijekom vožnje imali su aktiviran asistent BlueCruise.

Tesla Vozila s Teslinim Autopilotom sudjelovala su u brojnim nesrećama, uključujući i one sa smrtnim posljedicama

Kao i u slučaju Teslina Autopilota, riječ je o sustavu druge razine asistencije u vožnji, od maksimalnih 5 - pri čemu Level 5 označava potpunu autonomiju te niti jedan trenutačni automobil nema takvu razinu autonomije. Druga razina automatizacije donosi opcije poput djelomičnog upravljanja automobilima na cesti, ubrzanje, kočenje te praćenje dinamike prometa, a od vozača zahtjeva da, naravno, sjedi u vozačkom sjedalu, ima ruke na volanu i pogled na cesti, kako bi u svakom trenutku mogao preuzeti kontrolu nad vožnjom.

Fordov BlueCruise malo je napredniji sustav, iako je klasificiran kao Level 2. Naime, za razliku od Autopilota, dok je ovaj sustav aktiviran, vozači ne moraju imati ruke na volanu, iako obavezno moraju pratiti cestu i sva događanja u prometu te biti spremni na preuzimanje volana. No treba naglasiti kako se ovaj sustav asistenta u vožnji može koristi samo na mapiranim i ranije odobrenim cestama, kako bi bio upoznat sa svim obilježjima ceste na kojoj se automobili voze.

Što se tiče istrage koja je otvorena, iako nisu poznati svi detalji, u oba slučaja radi se o prometnim nesrećama koje su se dogodile po mraku i s vozilima koja su stajala na cesti. U svakoj od tih nesreća poginula je po jedna osoba, a čini se kako je Fordovim automobilom upravljao BlueCruise. Nije poznato jesu li žrtve vozači ili putnici u vozilima.

proizvodna linija u Tesli Testirani su sustavi za pomoć u vožnji: Rezultati nisu optimistični

Fordov asistent u vožnji dolazi sa sigurnosnom opcijom koja prati ponašanje vozača u automobilu kako bi njihova pozornost konstantno bila na cesti te, ako im pogled nije na cesti, aktivira upozorenja.

Inače, ovog tjedna Ford je dobio dopuštenje korištenja BlueCruisea na određenim dionicama autocesta u Velikoj Britaniji. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li ova situacija, odnosno istraga oko prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama utjecati na odluku nadležnih tijela u toj zemlji ili će, kako su i ranije najavili, nastaviti po planu i omogućiti korištenje asistenta u vožnji na britanskim cestama.

Izvor: TechSpot
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti