Nova europska regulativa stupa na snagu: Obratite pažnju na promjene na Facebooku i Instagramu

Kako bi poslovali u skladu s Aktom o digitalnim tržištima, tehnološke kompanije moraju uvesti neke manje, ali i veće promjene.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 31.01.2024. / 14:28

Instagram, Facebook i Messenger
Instagram, Facebook i Messenger (Foto: Afp)

Nova europska regulativa koja uskoro stupa na snagu značajno će utjecati na način na koji koristimo brojne online usluge, od trgovina aplikacija pa do društvenih mreža. O promjenama koje uskoro mogu očekivati korisnici Appleovih uređaja već smo pisali, a prošli tjedan su i iz Mete objavili kako i korisnike Facebooka i Instagrama uskoro očekuju neki noviteti. Kako je riječ o europskoj regulativi, ne radi se o globalnim promjenama, već o promjenama koje će stupiti na snagu samo u zemljama EU, Europskog gospodarskog prostora (EEA) i Švicarske.

Obavijest Mete Hrvatskim korisnicima počele pristizati obavijesti Facebooka i Instagrama o uvođenju pretplate: Ovo je najvažnija stvar koju trebate znati

Korisnici ovih društvenih mreža uskoro bi trebali primiti obavijesti u kojima će imati priliku odabrati hoće li i dalje nastaviti dijeliti informacije između Metinih servisa.

Tako će korisnici koji su već odlučili da će povezati svoje račune Facebook i Instagrama moći nastaviti s takvim načinom povezanog korištenja ili će promijeniti tu praksu i odvojeno koristiti ove račune, tako da se informacije više neće dijeliti između Facebooka i Instagrama.

Promjene očekuju i korisnike Messengera koji će moći odlučiti žele li nastaviti koristiti Messenger i svoj profil na Facebooku kao i do sada ili žele stvoriti novi i odvojeni profil na Messengeru koji neće biti povezan s njihovim profilom na Fejsu, a oni će i dalje imati pristup najvažnijim opcijama Messengera poput razmjene poruka, glasovnih i videopoziva.

I korisnici Facebook Marketplacea sada će moći odabrati žele li pri korištenju Facebookove online trgovine koristiti svoje informacije s postojećeg profila te društvene mreže ili ne. Za korisnike koji će i dalje koristiti te informacije ništa se neće promijeniti, dok će oni koji više ne žele koristiti svoje podatke s Fejsa i dalje moći kupovati i prodavati stvari putem te platforme, no umjesto putem Messengera komunikacija će se vršiti putem maila.

Meta će sličnu taktiku primijeniti i za svoju gamersku platformu pa ako želite koristiti Facebook Gaming s postojećim profilom na Fejsu ništa se neće promijeniti, no ako je želite koristiti bez korištenja vašeg profila, nećete imati pristup nekim opcijama poput multiplayera, personaliziranih prijedloga igara i kupovine unutar igara, već ćete moći igrati samo neke single-player igre.

Mladi na telefonima Meta najavila ograničenja prikaza sadržaja za jednu skupinu na Facebooku i Instagramu

Još jedan novitet koji je Meta uvela zbog Akta o digitalnim tržištima, a o kojem se već dosta pisalo jest mogućnost korištenja Facebooka i Instagrama bez oglasa, pri čemu je onda potrebno plaćati pretplatu, dok će se onima koji ne žele plaćati i dalje prikazivati oglasi na tim društvenim mrežama.

Iz Mete kažu kako će nastaviti s napornim radom kako bi njihovi proizvodi na području EU bili u skladu s Aktom o digitalnim tržištima koji podržava konkurentnost i poštenje u poslovanju, što su ambicije koje i sami podržavaju.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti