Društvene mreže koje su "zavele" tinejdžere: Gotovo trećina ih koristi - konstantno

Dok je YouTube popularniji od TikToka, 17 posto mladih gotovo konstantno koristi tu kinesku mrežu, dok je taj udio za YouTube 16 posto.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 12.12.2023. / 13:17

Mladi na telefonima (Foto: Getty Images)

Čini se kako je danas nemoguće pogledati oko sebe, a da u tom trenutku netko od ljudi oko vas nema mobilni uređaj u ruci. Ekrani su nam uzeli gotovo svu pažnju, što se pogotovo odnosi na mlađe generacije koje su doslovno odrasle s telefonima u rukama. Usprkos brojnim upozorenjima o različitim oblicima opasnosti koje mladima predstavljaju pametni telefoni, dio njih konstantno je online i ne mogu se odvojiti od uređaja, objavljuju statuse i videa ili pregledavaju što su drugi objavili, koliko su lajkova dobili, tko je što komentirao i slično.

Ovisnost o pametnom telefonu, ilustracija Parlamentarci zavapili: Trebaju nam nova pravila protiv ovisnosti o društvenim mrežama i internetu

A koliko su mladi ovisni o raznim online platformama pokazuju rezultati istraživanja koje je proveo Pew Research Center među oko 1500 tinejdžera u SAD-u. Za većinu njih, čak 93 posto, YouTube je najpopularnija platforma koju koriste, a nakon njega slijedi TikTok sa 63 posto. Na trećem mjestu po važnosti za američke tinejdžere nalazi se Snapchat (i dalje visokih 60 posto), nakon čega slijedi Instagram (59 posto), dok samo 33 posto njih koristi Facebook. Iako su ti podaci razočaravajući - pogotovo kada se usporede s prvim izvještajem Pewa o načinu na koji tinejdžeri koriste tehnologiju i društvene mreže iz 2015. kada je Fejs koristilo više od 70 posto mladih, oni nisu iznenađujući. Za mnoge tinejdžere Facebook je odavno mreža za starce na kojoj se druže njihovi roditelji, djedovi i bake tako da za njih tamo nema mjesta. Mjesta za mlade nema baš niti na Twitteru, odnosno platformi X koju koristi oko 20 posto tinejdžera, što je pad u odnosu na 33 posto iz 2015. godine.

Njima su sada u trendu druge platforme, a zanimljivo je, čak i zabrinjavajuće da je skoro trećina njih “gotovo konstantno” na YouTubeu i TikToku. Njih 17 posto konstantno je na TikToku, 16 posto na YouTubeu, 14 posto na Snapchatu i 8 posto na Instagramu, dok je udio tinejdžera koji su “gotovo konstantno” na Facebooku 3 posto.

Videoigre Strašni detalji: Zbog ovisnosti o igrama maloljetnik se jako udebljao, napustio školu, izgubio prijatelje, postao depresivan i tjeskoban

A koliko je Facebook popularan među starijom populacijom pokazuje jedno ranije istraživanje provedeno u SAD-u među više od 2 tisuće osoba starijih od 65 godina. Njih oko četvrtine provede oko jedan sat svakog dana na društvenim mrežama, pri čemu 75 posto njih koristi upravo - Fejs. Što se tiče najpopularnije platforme među mladima, YouTubea, on je popularan među samo 28 posto starijih od 65 godina, a njima nije toliko zanimljiv niti Instagram koji koristi oko deset posto njih.

Izvor: NY Post
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti