Tehnologija čini turizam boljim, a metaverse će samo dodati novu dubinu doživljaju putovanja

Uz lekcije i iskustva pandemije koja su u spotlight pogurala pametni turizam, govorilo se i o drugim potencijalima koje Hrvatska ima u turizmu, no ne koristi u dovoljnoj mjeri.

Martina Čizmić | 12.05.2022. / 15:29

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kako će tehnologija utjecati na turizam i koliko se uopće turizam u Hrvatskoj digitalizirao, samo su neke od tema o kojima se raspravljalo na online panelu u organizaciji Combisa, "DiscussIT: Što se događa kada se turizam susretne s IT-em?". 

Panelisti, Josipa Jutt Ferlan, direktorica klastera Hiltonovih hotela u Zagrebu i direktorica društva Zagreb City Hotels, Daniela Gračan, redovita profesorica na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i predstojnica Zavoda za turizam, Marko Čižmek, član Uprave Valamar Riviera, Damir Mendica, član Uprave Plava Laguna d.d. i Goran Car, član Uprave i glavni direktor Combisa, složili su se da je turizam već prilično digitaliziran, ali da uvijek ima mjesta za još.

Tehnologija je baza za kulturu pametnog koju tek treba izgraditi u našim gradovima i turističkim destinacijama, ali za koju ima sve više prostora posebice nakon pandemijskog iskustva tijekom kojeg je jačalo korištenje digitalnih alata. Naglasak je na inovativnijoj i efikasnijoj komunikaciji neke destinacije ili kompanije s turistima uz pomoć tehnologije, odnosno aplikacije koja stvara visoko kvalitetno korisničko iskustvo ili jednostavnog plaćanja sadržaja ili dodatne usluge koju predlaže neki sustav na bazi ponašanja turista. Mogućnosti i prilike su mnogobrojne, usluga i rješenja ima na stotine, rekao je Goran Car, glavni direktor Combisa.

Uz lekcije i iskustva pandemije koja su u spotlight pogurala pametni turizam, govorilo se i o drugim potencijalima koje Hrvatska ima u turizmu, no ne koristi u dovoljnoj mjeri.

IT žargonom govoreći, hrvatski turizam sazrio je za 'next level', uz snažan fokus na content. Vrijeme je za podizanje kvalitete i izgradnju sadržaja više vrijednosti kojim će turistička sezona prerasti u turističku godinu, smatra Josipa Jutt Ferlan, direktorica klastera Hiltonovih hotela u Zagrebu i direktorica društva Zagreb City Hotels.

Prirodnim elementima ponude kojima naša zemlja obiluje, treba dodati nove vrijednosti kako bismo postali konkurentniji na turističkom tržištu. IT pridonosi sustavnim inovacijama u turizmu kroz praćenje i prilagođavanje suvremenim trendovima i individualiziranim zahtjevima turista. Cilj našega turizma je zadovoljan gost kroz raznoliku, autentičnu, autohtonu i kontinuirano dostupnu ponudu sadržaja u destinacijama, prilagođenu određenim ciljnim skupinama turista, smatra Daniela Gračan, redovita profesorica na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i predstojnica Zavoda za turizam.

U Valamaru digitalizaciju smatramo važnim segmentom u strateškom razvoju kompanije. Valamarov digitalni odjel predstavlja sponu između poslovnih potreba i IT infrastrukture, što omogućuje fokus na razvoj novih proizvoda i usluga, kao i kvalitetno operativno upravljanje resursima i platformama. Osim što ostvarujemo značajne prihode putem direktnih digitalnih kanala, na razini 65% od ukupnih prihoda, u proteklim godinama učinili smo značajnija ulaganja u domeni digitalizacije i automatizacije procesa u sektoru ljudskih potencijala te vjerujemo kako je i to doprinijelo da Valamar već dugi niz godina nosi titulu TOP poslodavca u turizmu, izjavio je Marko Čižmek, član Uprave Valamar Riviere.

Govoreći o održivom odnosno zelenom poslovanju u kontekstu hotelskih kuća, panelisti su istaknuli kako se već mnogo radi na tome, ali i da će to u budućnosti biti još važnije. 

Kad se već spominjala tehnologija u turizmu, postavilo se pitanje i što je s gostima koji na odmoru ne žele biti u kontaktu s tehnologijom, već traže mjesto na kojem se mogu od nje odmoriti. Odgovor je bio veoma jednostavan - oni uvijek mogu odabrati ne koristiti elektroničke uređaje tijekom svog odmora. 

Na kraju su se panelisti dotaknuli i novih tehnologija koje tek dolaze, poput "metaversea" za koji su rekli da će vjerojatno nadopuniti turističku ponudu, a ne ugroziti, jer će gostima uvijek biti važno samo iskustvo putovanja i boravka na nekom novom mjestu. 

Snimke DiscussIT panela dostupne su na YouTube i LinkedIn platformama.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti