Tehnologija čini turizam boljim, a metaverse će samo dodati novu dubinu doživljaju putovanja

Uz lekcije i iskustva pandemije koja su u spotlight pogurala pametni turizam, govorilo se i o drugim potencijalima koje Hrvatska ima u turizmu, no ne koristi u dovoljnoj mjeri.

Martina Čizmić | 12.05.2022. / 15:29 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kako će tehnologija utjecati na turizam i koliko se uopće turizam u Hrvatskoj digitalizirao, samo su neke od tema o kojima se raspravljalo na online panelu u organizaciji Combisa, "DiscussIT: Što se događa kada se turizam susretne s IT-em?". 

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Panelisti, Josipa Jutt Ferlan, direktorica klastera Hiltonovih hotela u Zagrebu i direktorica društva Zagreb City Hotels, Daniela Gračan, redovita profesorica na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i predstojnica Zavoda za turizam, Marko Čižmek, član Uprave Valamar Riviera, Damir Mendica, član Uprave Plava Laguna d.d. i Goran Car, član Uprave i glavni direktor Combisa, složili su se da je turizam već prilično digitaliziran, ali da uvijek ima mjesta za još.

Tehnologija je baza za kulturu pametnog koju tek treba izgraditi u našim gradovima i turističkim destinacijama, ali za koju ima sve više prostora posebice nakon pandemijskog iskustva tijekom kojeg je jačalo korištenje digitalnih alata. Naglasak je na inovativnijoj i efikasnijoj komunikaciji neke destinacije ili kompanije s turistima uz pomoć tehnologije, odnosno aplikacije koja stvara visoko kvalitetno korisničko iskustvo ili jednostavnog plaćanja sadržaja ili dodatne usluge koju predlaže neki sustav na bazi ponašanja turista. Mogućnosti i prilike su mnogobrojne, usluga i rješenja ima na stotine, rekao je Goran Car, glavni direktor Combisa.

Uz lekcije i iskustva pandemije koja su u spotlight pogurala pametni turizam, govorilo se i o drugim potencijalima koje Hrvatska ima u turizmu, no ne koristi u dovoljnoj mjeri.

IT žargonom govoreći, hrvatski turizam sazrio je za 'next level', uz snažan fokus na content. Vrijeme je za podizanje kvalitete i izgradnju sadržaja više vrijednosti kojim će turistička sezona prerasti u turističku godinu, smatra Josipa Jutt Ferlan, direktorica klastera Hiltonovih hotela u Zagrebu i direktorica društva Zagreb City Hotels.

Prirodnim elementima ponude kojima naša zemlja obiluje, treba dodati nove vrijednosti kako bismo postali konkurentniji na turističkom tržištu. IT pridonosi sustavnim inovacijama u turizmu kroz praćenje i prilagođavanje suvremenim trendovima i individualiziranim zahtjevima turista. Cilj našega turizma je zadovoljan gost kroz raznoliku, autentičnu, autohtonu i kontinuirano dostupnu ponudu sadržaja u destinacijama, prilagođenu određenim ciljnim skupinama turista, smatra Daniela Gračan, redovita profesorica na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i predstojnica Zavoda za turizam.

U Valamaru digitalizaciju smatramo važnim segmentom u strateškom razvoju kompanije. Valamarov digitalni odjel predstavlja sponu između poslovnih potreba i IT infrastrukture, što omogućuje fokus na razvoj novih proizvoda i usluga, kao i kvalitetno operativno upravljanje resursima i platformama. Osim što ostvarujemo značajne prihode putem direktnih digitalnih kanala, na razini 65% od ukupnih prihoda, u proteklim godinama učinili smo značajnija ulaganja u domeni digitalizacije i automatizacije procesa u sektoru ljudskih potencijala te vjerujemo kako je i to doprinijelo da Valamar već dugi niz godina nosi titulu TOP poslodavca u turizmu, izjavio je Marko Čižmek, član Uprave Valamar Riviere.

Govoreći o održivom odnosno zelenom poslovanju u kontekstu hotelskih kuća, panelisti su istaknuli kako se već mnogo radi na tome, ali i da će to u budućnosti biti još važnije. 

Kad se već spominjala tehnologija u turizmu, postavilo se pitanje i što je s gostima koji na odmoru ne žele biti u kontaktu s tehnologijom, već traže mjesto na kojem se mogu od nje odmoriti. Odgovor je bio veoma jednostavan - oni uvijek mogu odabrati ne koristiti elektroničke uređaje tijekom svog odmora. 

Na kraju su se panelisti dotaknuli i novih tehnologija koje tek dolaze, poput "metaversea" za koji su rekli da će vjerojatno nadopuniti turističku ponudu, a ne ugroziti, jer će gostima uvijek biti važno samo iskustvo putovanja i boravka na nekom novom mjestu. 

Snimke DiscussIT panela dostupne su na YouTube i LinkedIn platformama.

 

Vezane vijesti