'Nebeski taksi' budućnost je javnog prijevoza

Uskoro počinje testiranje tzv. nebeskih taksija koji će se kretati brzinama do 100 km/h desetak metara iznad zemlje

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 26.10.2015. / 09:50

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Prometne gužve, velike kolone i previše vremena provedenih u automobilima na prenapučenim cestama česte su scene na ulicama (velikih) gradova diljem svijeta u kojima je broj automobila odavno premašio mogućnosti infrastrukture koja je osmišljena za puno manji broj vozila. Zbog takvih gužvi i velikog broja automobila, ne može normalno funkcionirati niti javni prijevoz pa u gužvama 'često' zapnu i autobusi i tramvaji. Veliki gradovi taj su problem pokušali riješiti podzemnim željeznicama, a iz kompanije SkyTran (koja surađuje s NASA-om) tvrde kako imaju novo, učinkovito i puno jeftinije rješenje u odnosu na podzemne željeznice ili klasične željeznice – tzv. nebeske taksije.

Riječ je o zračnom sustavu javnog prijevoza koji iskorištava tehnologiju magnetske levitacije tako da vozila klize po tračnicama koje se nalaze desetak (ili manje) metara iznad zemlje i nemaju nikakav doticaj s prometom, odnosno velikim prometnim gužvama na cestama. SkyTran razvija ovaj sustav javnog prijevoza već pet godina, a s testiranjima uskoro počinju u Tel Avivu, u kampusu kompanije Israel Aerospace Industries s kojom i surađuju na razvoju ovih vozila. Za početak će samo jedno vozili levitirati ovim kampusom brzinom od skoro 100 km/h (tračnice se neće nalaziti ispod vozila, već iznad), a naknadno bi se broj vozila trebao povećati. Ako testovi prođu uspješno, sljedeći korak jest razvoj ovakvog sustava javnog prijevoza u najmanje tri grada u Izraelu te u nekim američkim gradovima do 2018. godine.

Izvršni direktor kompanije Jerry Sanders napominje kako cijena gradnje kilometra podzemne željeznice može iznositi između 100 milijuna i 2 milijarde dolara te troše puno energije, dok su troškovi SkyTrana puno manji te iznose oko osam milijuna dolara po kilometru, cijena jednog vozila iznosi između 25 i 30 tisuća dolara, a potrošnja iznosi trećinu potrošnje današnjih hibridnih automobila. Njihov sustav baziran je na magnetskoj levitaciji i izgrađen je od čelika i aluminija te Sanders tvrdi da se infrastruktura za njega može sastaviti u samo nekoliko dana. Inače, rad i tehnologiju koju razvijaju u ovoj kompaniji prepoznao je i Googleovac Eric Schmidt čiji je fond Innovation Endeavors uložio više milijuna dolara u SkyTran.  

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti